emelieochlinus skrev 2009-05-27 14:24:01 följande:
Som jag skrev så ville jag inte uttala mig i ditt specifika fall. Är ju jättetråkigt att du fått så dåligt bemötande och handläggande, inte alls försvarbart!Jag ville bara skriva en liten förklaring till att det också kan vara normalt om det dröjer lite och att det kan vara för patientens bästa. Sen att svensk sjukvård skulle vara ett skämt håller jag verkligen inte med om. Även om det finns ställen och individer som inte fungerar så har vi faktiskt en av världens bästa sjukvård. Det är bara att jämföra internationellt med dödlighet och sjuklighet där sverige ligger väldigt bra till.Men som sagt det ursäktar ju inte det du varit med om.
Det kanske den är på det stora hela, men inte här. Absolut inte på min vårdcentral, grannkommunen m2b's morfar bor t.ex lägger inte in patienter på boenden fast de behöver det (långt gången demens och allmänt sjukdomstillstånd) för att ingen vill säga att han klassas som deras typ av patient utan istället får han bo på olika korttidsboenden en vecka eller två innan det är hem till frugan som inte klarar att ta hand om honom då hon själv är sjuk..
Nej, här är sjukvården allt annat än bra och allmänt känd som ett skämt... Inte i hela sverige, nej.. men här.. o det är inte enskilda läkare det handlar om heller utan hela vårdcentraler med olika läkare som ignorerar symptom och patienternas bästa...