min pojkvän vill inte ha sex, hjälp!
Min erfarenhet är, tyvärr, att situationen är helt omöjlig att lösa. Man blir fruktansvärt frustrerad själv eftersom man känner sig oattraktiv och hemsk. Problemet förvärras eftersom det inte går att prata om - tids nog spelar den sexvägrande "du pressar mig!"-kortet och då är nog den klokaste utvägen att helt enkelt kapitulera. Men det man som regel försöker göra då är att INTE prata om det. Fast det orkar man ju inte hur länge som helst, så med en frekvens på 1-2 gånger i månaden tar man försiktigt upp det. Naturligtvis blir svaret då att man dels pressar och stressar, dels att sex, minsann, inte är det viktigaste i ett förhållande (vilket för mig är ungefär lika logiskt som att påstå att syre inte är det viktigaste i livet. Det kanske stämmer, men utan syre kvävs man och dör, utan sex dör också ett förhållande).
Ärligt talat, om man inte kan prata om något så viktigt som sex och intimitet utan att det blir rabalder, då kan man som första steg uppsöka äktenskapsrådgivare eller sexolog eller vad de nu heter; fungerar inte det får man antingen stålsätta sig för ett liv i celibat eller tacka för sig och göra slut.