passionsblomman skrev 2009-05-18 11:09:33 följande:
Åååå, apelsinträd...! de doftar ju underbart.Det där med napp eller ej, det lär visa sig utifrån hur stport sugbehov era ungar har. Min hade visst ett väldigt stort...för dels ÅT han HELA tiden i början. jag ammade 1 gng/timme dygnet runt i tre månader!Napp började vi ned när vi skulle ut och åka bil och jag insåg det opraktiska i att försöka amma i bilen Det var väldigt skönt om han nöjde sig med nappen då.Somnade gjorde han ju ofta vid bröstet, helt enkelt för att han åt tills han däckade, me dtgick bra att gå och guppa med honom lite också-pappa likaväl som jag.Däremot sov han inga långa stunder. Sov han mer än en halvtimma åt gången började man kika om han andades, för 40 minuter var liksom max. Han har hela tiden varit en mycket vaken och aktiv unge som vill se allt och inte missa något.Jag hade en jädra massa principer innan vi åkte hem med honom, som att vårt barn minsann skulle sova i egen säng osv.När vi kom hem till vår stuga var det 14 grader i den och ganska givet bäddade vi in honom som en liten puppa emellan oss ochunder alla täcken. Sedan sov han mellan oss större delen av tiden i flera år..
Hahhah ja visst har man en himla massa principer innan man har egna barn..... men maken ska fan inte tro att det bara är att komma med barnet om det är kinkigt för att det ska få tutta....helt ok om det är hungrigt.....men männen måste försöka klara det lite själva osså....inte direkt lämna över osv....
Har detaljstuderat svågern o svägerskan....hahahahah!