hvidis: vad mysigt med stormagen! Härligt att hon mår bra!
Det där med kaffesump, min mamma hade en tendens att göra te i kaffebryggaren men glömde ta bort filtret. Det blev inget gott te
Nalle Puh: Inte kul med halsont! Jag hoppas det går över så snabbt det bara går. Jag brukar göra varmmjölk med eukalyptustabletter i. Gott och bra kram på dig!
Möhippan, jag har verkligen försökt prata med min familj om att "hej, jag är snart närmare 30 än 20", men det går som inte in. Och ja, det tycker inte att vi bör skaffa barn, "ni ska ju resa och leva livet för er själva", att vi VILL ha familj och faktiskt förstår (så gott det går) vad det innebär har liksom gått förlorat. Det intressanta är att jag alltid är den som får vara barnvakt för "jag tar så bra hand om systerdottern och är så ansvarsfull så man kan lita på mig". Men tydligen inte när det kommer till mitt eget liv. Min fästman blir ju ledsen också, vilket nästan är det jobbigaste. Vi har bra kontakt med min familj men just när ämnen som "barn, köpa lgh/hus och liknande vuxensaker" kommer upp så dumförklaras vi. Ska försöka prata med mamma igen om det här, men sist så tyckte hon att "eftersom jag är så överkänslig när det gäller det här så bevisar det ju bara att hon har rätt". Yeej - kämpar i motvind.
I det första mailet jag fick av min fästman (vi träffades på nätet) så citerade han kärleksscenen i Romeo och Julia. Det var rätt gulligt