• Sonja68

I vått och torrt och stiltje och orkan

Daa skrev 2009-06-18 19:14:27 följande:
    Jag kan tänka mig attackera sillen med den Eller surströmmingen (får man äta sånt när man är gravid? )
    Vet du, jag tänkte först föreslå surströmmingen men tänkte att den säkert står på nån sån där lista.

Jag tror man ska ta de där listorna med lite sunt förnuft. Inte överdriva det hela.
  • Sonja68

Jag åt både gravad o kallrökt lax, salami och brieost. Drack ett (1/2) glas champagne på nyårsafton (2 v innan förlossning). Fick en alldeles normal unge. Däremot slutade jag röka rakt av.
    Har tjuvrökt sen typ 10-årsåldern, ja definitivt RÖKT sedan jag var 13, och när jag så plusset på stickan så slutade jag. Jag hade ett öppnat cigpaket som låg på köksbänken i två månader innan jag slängde det, och jag skulle inte ens tänkt tanken att röra en cig. Hade gjort ett allvarligt försök att sluta tidigare. Höll i 8 månader, jag kände varje dag att jag skulle kunna döda för en cigarett. En dag gav jag efter. Men när jag var gravid så var jag inte ens sugen! Snacka om motivation.
    Jag har fortfarande inte tagit ett bloss *sträcker stolt på mig*.

• Sonja68
    Ninnnis skrev 2009-06-18 19:51:13 följande:
    Lördagens löpsedel:"Man i Stockholmsområdet uppsökte sjukhus med en dartpil i ryggen, en boulekula i munnen och en krocketklubba i arslet. Polisen behandlar ärendet som en familjeangelägenhet"
    OJ, HUR han fönsteräckelkillen ta sig så snabbt till Stockholm?!
  • Sonja68
    passionsblomman skrev 2009-06-18 21:25:03 följande:
    hahah! Hon menar MIn man som får på moppo för sin klantarsliga karlslokstil häromdagen... Det där fönsterpuckot, han ska ju för fasiken ha en dansk skalle!
    Förressten, har han kammat till sig din karl ännu? Verkar han förstå vad du önskar från honom, speciellt nu när hormonerna lever rövare i kropp och själ?
  • Sonja68

Så, nu har jag läst. Du är verkligen toppen på att uttrycka dig Blommis! Det där borde ju ha gått in. Jättebra sagt! Det där gick nog in bättre än illvrålet igår. Men vad gör man när bomben inom en briserar...
    Hoppas ni får en lugn och härlig midsommarhelg *kramar om dig*

• Sonja68
    passionsblomman skrev 2009-06-22 13:33:29 följande:
    Allmänt piss! Limbo.Vänta räkna räkna väntaoch så inget eget inflytande på resultat eller ej men ändå en massa jävla beslutsom hur många försök och nästa fucking steg och allt SKIT och att man väl helst borde ha ett så fantastiskt sprudande och enande sexliv dessutom förd det vore väl så braaaa för relationen och alla andra jävla borden och klokheter och präktiga förståndigheter som ligger över en.Och jag kan fan inte ens ha mina shorts från i fjol för jag vägde mindre i somras än nu.Så jag vill inte ens gå ut och vara i solen.Allmänt piss alltså....
    Blommis, Blommis... *kramar jättehårt*
    Fy, vilken skitdag! *Jag plockar mina lila, doftande bondsyrener som är det vackraste jag har i min nonexisting trädgård och skickar ett fång till dig att borra ner tårdränkta kinder i... om du inte är allergisk förstås*
    Förstår att den där bebisfabriken kan ta knäcken på det mest fantastiska sexliv... Men om det är till nån tröst så är det väl sällan så himla fantastiskt, i alla fall inte varje gång, efter 10 år tillsammans, även om man INTE håller på med bebisprojekt. Det går upp o ner.
    Och skit i shortsen som är för små! Håller med Ninnnis. Ta på dig kjol eller klänning som du känner dig fin i och gå ut och promenera. Gå, gå, gå och andas djupt. *kramar igen*
    OCH borden och präktigheter suger verkligen, särskilt såna här dagar. Skit i dem också!

Hej, hej på er alla andra, hoppas ni hade en bra midsommar!

Ingis; jag hade samma problem när jag väntade mitt andra. Utvecklade nån sorts sockerberoende och bara sliskade och sliskade och "unnade mig" utan hejd. Jag som tidigare aldrig varit för sötsaker. Jag fick också höga värden och fick göra såna där läbbiga glukostest el vad det nu heter. Men andra gången så var värdena normala. Så det beror nog lite på NÄR gör testerna!
  • Sonja68
    passionsblomman skrev 2009-06-22 14:51:48 följande:
    Nä,jag kan inte rycka upp mig till att känna mig fin idag. Det är inte alls läge för det. hade varit skönare med svinkallt och pissväder så det var legitimt att sitta inne under en filt och glo på film och skita i att tvätta håret.Nu är det högtryck och då SKA man var ute och sooola och vara så jävla glad och ha inga kläder på sig.Kan det inte bara bli hett att vara lite fet istället?
    Men sitt inne, bry dig inte om att man SKA vara ute! Du har all rätt i världen att sitta inne och se film och skita i att tvätta håret. Bojkotta alla måsten! DU och vad du känner är viktigare just i detta läget.
  • Sonja68
    passionsblomman skrev 2009-06-22 14:58:29 följande:
    I know, men du fattar vad jag menar,en regnig dag är det liksom givet att få deppa. En solig dag känns det deppigare att inse att man är deppig och inte alls njuter av solen och värmen och den ljuva sommaren som amn ju väntar på hela vintern...
    ...och så blir man ännu deppigare bara därför! Jo, jag vet så VÄL vad du menar.
  • Sonja68
    Hvidbrud skrev 2009-06-23 14:17:32 följande:
    Ja, så borde det vara!Drömde att jag var i ryssland häromnatten, (med sonja(!)) och en kvinna sa just det till mig at jag var helig- se som det lyser om den heliga kvinnan, eller nått sånt. Sen drack jag ett stort glas Gin!
    Hihihi! Vet du Hvidis, i Ryssland så är faktiskt en gravid kvinna nästan helig!
    Där reser de sig på bussen och tunnelbanan direkt om de ser att en kvinna är gravid. Bär väskorna osv. ALLA, även fyllisar eller odrägliga yngligar i värsta slyngelåldern har största respekt för en gravid kvinna. Min man berättade hur hans pappa förmanade och lärde honom detta. Lite gulligt.
    Min drummel till karl var så pjoskig med mig när jag var gravid att jag höll på att få spel. Fick inte ens bära en kasse med två liter mjölk från affären. Liiite överdrivet tyckte jag.
  • Sonja68
    passionsblomman skrev 2009-06-23 14:34:50 följande:
    Det är ju det jag MENAR! Så är det på många håll i världen och det är ju av en orsak såklart!Sedan att det kan kännas helt överdrivet oah att vissa tjejer mår bättre än någonsin, det är lite en annan sak.Allmänt, så borde man inte behöva bevisa att man "minsann inte är sjuk" på det sätt som jag tycker det blivit i Sverige.
    Ja, attityden i Sverige är trist; "Du är väl för fan inte sjuk, du är ju bara gravid". Nä, klart jag vet att jag inte är sjuk, men jag är i ett HELIGT tillstånd, min vän, jag bär ett liv inom mig. Näh, i Sverige ska man ska gå på precis som att inget hänt, träna, jobba, greja o dona, fastän hela ens kropp talar om för en att man borde vila och ta det lugnt. Inte för den skull dega ihop totalt. Men fatta vad knasigt vårt samhälle är på denna punkt! Mina ryska vänner var helt chockade när de hörde att jag jobbade fram till två veckor innan födseln av min första. Där får de barnledigt en månad eller nåt sånt innan födseln (som de beskrev för mig DÅ), sedan kanske de då inte har betald barnledighet så länge som vi efter födelsen, men det är en annan diskussion.
Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan