Leksi: Usch vad tråkigt attt vara förkyld! Krya på dig!
Ninnis: Klart att du ska få den tiden! Kan du inte hänga på låset och hoppas att de kan ta in dig bara sådär?
Jag är huuuungrig... har ätit glass med pankaka... Det var bebisen som ville ha det, inte jag. Lovar! Måste ner och handla riktig mat, men jag orkar inte riktigt... Men, jag måste till apoteket och köpa något mot halsbränna för det är riktigt obehagligt på kvällen nu att jag faktiskt kräktes härom dagen och det vill jag inte igen. (kanske därför jag vill , öh, menar bebisen, vill ha glass och annan "snäll" mat). Nog bäst att fråga personalen på apoteket, så jag får något bra som bebisen också tål... (det sägs att man får halsbränna när bebisen får hår... en liten lurvtuss!)
Blomman: Åh, gratulera din son till Guldpingvinen! Tror inte det fans när jag var liten, vi tog guldgrodan och guldfisken och nått fyrkantigt blått... Min syster hade en sån tavla som man skulle fästa dem på i blå velour...Hoppas att ni hittar någon som kan sjussa honom i morgon!
Jenny: Åh, ok. Klart att stockholm också är semester, det är ju helt upp till vad man gör. Brukar själv ta mig en semesterdag i stan ibald. Gjorde det i KPH i alla fall. Såg turistgrejer och gick promenader i parkerna. HAr inte hunnit det i Malmö ännu, men jag känner mig som en turist även här ibland!
Andbeoynd: Hur satt klänningen??? Som en smäck kan jag tänka mig! Åh, vill också ha brudklänning!!!