I vått och torrt och stiltje och orkan
Men det finns visst mkt babysaker där som är bra o billigt...
Kaaaaan ju vara bra att sondera lite terräng där inför framtiden eller hur?!
Själv är jag irriterad som f-n på maken......
Han tycker inte jag ska åka upp till Linköping min sista semestervecka o träffa mina tjejkompisar.....han tycker det är en onödig risk att åka så långt....eeehhh med TÅG? Kan väl inte bli säkrare.....möjligtvis försenad.
O nu har ju Sveriges värsta influensafall rapporterats från Norrköping så då är han ännu mer emot att jag ska resa......
Har efter grundlig undersökning på smittskyddsinstitutet, WHO, Krisinformationen mm kommit fram till följande.
Det är ett vanligt influensavirus som ingen troligen har immunitet emot...dvs att det är ett nytt virus.
O anledningen till att det skrivits så mkt är att om ingen är immun sen innan....så kan ALLA bli smittade/sjuka. O DET kan slå ut samhället med sjukvård, el, vatten, rättsväsendet osv......men viruset i sig ska inte vara någon fara.....dock så kan man få följdproblem med lunginflammation osv.....men om man tillhör riskgrupperna (barn, äldre, gravida, vissa hälsoproblem sen tidigare osv) så får man mer hjälp direkt än vid en vanlig influensa.
Är jag dum som är irriterad på honom? Förstår hans oro....men ett vanligt virus ska ju inte påverka barnet.....o jag skulle ju inte medvetet vilja utsätta oss två för någon livsfara.
Har tänkt ringa o prata med BM i morgon o höra vad hon tycker.....Ingen av mina bekanta har ju varit i Sydeuropa nu nyligen......