• passionsblomman

I vått och torrt och stiltje och orkan

Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

• Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • Daa

Tillbaka i Norrbotten!

*kramar Andbeyond tillbaka* Du kommer att vara jättevacker i din klänning och er bröllopsdag blir fantastisk.

Skönt att kattungarna har fått bra hem, Blommis. Kul att träffa Panzer och Heloise.

Ingis: 9 september är en bra födelsedag

Tack snälla för alla kramar. Har hunnit få flera stycken live av maken och det var så skönt och härligt och mysigt och... han är fin
    Han berättade om hur han tagit min bil till jobbet en dag "för den verkade så ledsen" när han bara gick förbi den hela tiden. Det ballade ur lite när han fortsatte "Jo, din bil blev så ivrig när jag kom att den stod och skuttade och när jag bara gick in i garaget för att ägna mig åt de andra bilarna såg jag att den blev så besviken." Min man är lite knasig, inser jag då och då, men som tur var har jag hemskt kul åt det

• Daa

Oj. Nu är det fyra karlar och en minigrävare i vår trädgård. Det är ganska underhållande och de verkar ha roligt.
    (de försöker gräva upp en stubbe, vars rötter har ringlat sig kring alla stenar som bor under vår gräsmatta).

• passionsblomman

Dekan få komma och hjälpa mig med ett stubbelände jag har här också. De är minsann inga grejor man drar upp ensam de där stubbarna...
    Fatta hur de slet förr i världen med allt vi nu ha maskiner till!

Bara enmetersgranitblocken som utgör vår husgrund på huset vi ska till! Hur fasiken fick de dit dem kan man ju stilla undra.

Daa skrev 2009-08-13 20:48:08 följande:
    Oj. Nu är det fyra karlar och en minigrävare i vår trädgård. Det är ganska underhållande och de verkar ha roligt. (de försöker gräva upp en stubbe, vars rötter har ringlat sig kring alla stenar som bor under vår gräsmatta).
  • Daa

Ska hälsa dem att de kan åka förbi hos dig

Ja, ibland förundras man över vad folk har lyckats med.

passionsblomman skrev 2009-08-13 20:54:05 följande:
    Dekan få komma och hjälpa mig med ett stubbelände jag har här också. De är minsann inga grejor man drar upp ensam de där stubbarna...Fatta hur de slet förr i världen med allt vi nu ha maskiner till! Bara enmetersgranitblocken som utgör vår husgrund på huset vi ska till! Hur fasiken fick de dit dem kan man ju stilla undra.
    Nu tystnade maskinen. Får den här känslan att jag borde kolla vad som händer...
  • Daa

Nae, den startade strax igen. Det var nåt de skulle diskutera.
    Han som äger minigrävaren har inte haft den så länge, så han betraktar den fortfarande som en leksak och har haft riktigt kul på vår tomt.
    Han blev så ivrig att han ville gräva upp alla våra buskar och träd. Vi blev nästan tvungna att jaga bort honom från tomten

passionsblomman skrev 2009-08-13 21:15:29 följande:
    ...de har kanske bara tagit en paus? det är min sambo extremt bra på. Det är längre pauser än arbetspass ibland.
  • passionsblomman

OMG! Det är helt livsfarligt när karalr får fritt fram med en maskin!

Min svärfar skulle hjälpa oss att ta ner ett par björkar hos grannen (vi hjälpte dem mot att vi fick veden) och när jag gick ut hade han sågat ner både det ena och andra på vår egen tomt också, helt på eget bevåg. Bla en lönna som jag var så glad för och ville ha kvar.

man får vara STENHÅRD med vart skåpet ska stå. De små fina vinkarna funkar inte där.
    Daa skrev 2009-08-13 21:25:41 följande:
    Nae, den startade strax igen. Det var nåt de skulle diskutera. Han som äger minigrävaren har inte haft den så länge, så han betraktar den fortfarande som en leksak och har haft riktigt kul på vår tomt. Han blev så ivrig att han ville gräva upp alla våra buskar och träd. Vi blev nästan tvungna att jaga bort honom från tomten
  • lanovia 08

Orkar inte sitta här egentligen, mår så otroligt kasst ikväll.

Vill bara skicka en snabb kram till andbeyond. Du kommer bli så otroligt vacker på eran dag. Släpp alla andra dumma tankar. *kram*

• passionsblomman

Hur är det med diG??? Mår du illa eller är du ledsen? Eller båda delar???

*Kramar om försiktigt och varsamt*

Hoppas verkligen du mår bättre imorgon!

lanovia 08 skrev 2009-08-13 21:34:46 följande:

Orkar inte sitta här egentligen, mår så otroligt kasst ikväll.Vill bara skicka en snabb kram till andbeyond. Du kommer bli så otroligt vacker på eran dag. Släpp alla andra dumma tankar. *kram*
Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan