I vått och torrt och stiltje och orkan
Hoppas det fixar sig på något sätt ändå... Kram
Vår katt födde sina ungar i en tidningskorg under sängen
Är det någon här som har eller har haft en "energitjuv" till kompsi???
Jag har en kompis som jag lärde känna förra året när vi gick i samma klass på en fhsk under ett år. Vi fick en bra kontakt men blev inte bästa kompisar. Han flyttade långt bort efter skolan men vi har lite kontakt på msn och facebook.
Problemet är att han alltid klandrar ner på mig, kritiserar allt jag gör och säger och det tar så mycket energi från mig. Vi bor så pass långt ifrån varann att vi inte träffas men vill ändå kunna ha lite kontakt men inte bara på hans villkor.
Igår chattade vi lite och när jag inte svarade på alla hans frågor så tyckte han att jag var otrevlig och jag svarade att jag känner mig lite stressad med bara 11 dagar kvar till vårt bröllop och då tyckte han att det inte skulle gå ut över de i min omgivning men vad vet han om det som bor på Gotland???
Jag berättade om min syster som verkligen LÄNGTAR till vårt bröllop och då menar han på att hur kan jag veta att inte han längtar mer. Ja, det kan jag inte veta förstårs men min syster och jag står varann nära och har känns varann i snart 21 år och han har jag känns i ca 2.
Blir så trött och skrev att vi kan väl höras imorgon istället men då skrev han att han inte ville ha mer kontakt eftersom jag inte har tid med mina vänner men ändå så kommer det en fråga på fb idag men jag svarade inte.
Är alltid så "djupa" frågor och jag orkar inte disskutera med honom (idag var frågan varför jag tror på gud?)
Någon som har varit med om något liknadne???
(förlåt om jag låter gnällig men vill lägga min energi på de vänner som jag vet GILLAR mig för den jag är...)
Var bara tvungen att beklaga mig lite...
Är egentligen ett I-lands problem men jag är inte så stark nu så han tar så mycket av min energi på något sätt
Ja, det vore kul men skulle nog inte orka det
Känner att min kropp och psyke inte klarar mer än att massera en dag/vecka