I vått och torrt och stiltje och orkan
Hej på dig och välkommen hit! Förlåt mina otroligt självupptagna inlägg för närvarande...men vi har hittat vårt drömhus och nu är det mäklare och banker och nytt jobb och allt så det bara snurrar!
Jag har en son som är 8 år nu. Han tog exakt ett år på sig innan vi plussade. Jag har hela tiden vetat att jag vill ha fler men sa´mbon var i början nöjd med ett. Sedan -04 ungefär har vi sagt att "blir det fler så blir det" men åtminstone de senaste två åren har jag förgäves kollat ÄL och försökt pricka rätt dagar osv.
Jag ringde ett samtal i januari februari nånting ochdå blev det en himla fart. Jag är 38 och har en ruskigt oregelbunden cykel. Man har efter spermaprov och så kommit fram till att kruxet för oss är att hitta just ägglossningen.
Detta har vi fått hjälp att styra upp med hormoner och så har vi fått åka på VUL(vaginala ultraljud) för att kolla att det är på g och då har vi gjort inseminationer. Den här månaden var vårt fjärde försök på det sättet och vi väntar på BIM (beräknad icke mens) nånstans nu i helgen eller början av nästa vecka.
Det är alltså väldigt många spännande saker samtidigt här nu...det är fler än ett positivt besked vi väntar på...
För di del vill jag bara säga att det kändes jätteskönt när det väl var igång med utredningen och man fick lite svar. Otrolit skönt att VETA att simmarna är pigga tex. Eller att jag inte har cystor på äggstockarna elleralla andra orsaker som finns..
Stort lycka till!
Det är ju för den delen så att det inte alls är säkert att något är ett dugg konstigt eller fel för er, bara att man inte "gör barn" hur lätt som helst, fast vissa tror det. Du KAN ju tex haft ngt mkt tidigt missfal utan att ens veta det.