I vått och torrt och stiltje och orkan
Hejom fejom!
En låååång dag börjar dra ihop sig mot avslut.
Lämna sonen hos kompis, ställa ena bilen på infartsparkering och så iväg till kliniken.
VUL: det var had den där osmidig igen...suck..och dessutom hade de fått en ny apparat som DÅNADE så jag inte hörde vad han sa utan hojtade VA!?! där jag åg hela tiden. Nåväl.
Blodprov: för första ggn klarade de inte att sticka mig på första försöket. jga är annars jupt impad av dem där på provtagningen, för jag är jättesvår då jag har så tunna kärl.
När hon grävt ett tag undrade hon om jag ville börja om. Tack sa jag. Sagt och gjort.
(under tiden kom en sköterska fram till min ambo som satt i väntrummet: Ska du ta prover? frågade hon.
"SVAR-NEJ!" nästan röt han med sin värsta soldatsvararröst!
Min sköterska började skratta högt och jag sa"det märks att jag har en gammal FN-soldat därute va?")
Upp till kliniken och hon tänkte skicka hem oss och ta inseminrium imorgon. Men se, då protesterade jag, för jag känner jättetydligt att det är på g nu idag OCH jag var så himla VAAAARm så jag sa att jag ville köra idag också för säkerhets skull. Det tyckte hon var toppen.
Fast det blev en utdragen procedur att få det där provet av sambon...
..det stod nämligen folk och drog i toadörren medan han var därinne och drog i...
Stackars!
men, slutligen så.
Frukost på favvocafét hade vi sedan tänkt.
-Sommarstängt!
Fick gå så jättelångt till nästa att vi knappt han frukosta i lugn och ro.
Tillbaka på inseminarium. Idag gjorde det rätt ont faktiskt.
Berättade om flytt och pratade om Myom och olika hormoner. Hon sa att tar det sig inte den här gången så ska vi spola äggledarna. (undrar lite varför de inte gjorde det redan i april? )
Sedan apoteket för att hämta ut sprutan. Väntade en halvtimme.
När det blir min tur får jag veta att hela datasystemet ligger nere så det inte går att få ut recept...MEN FEL ATT SÄTTA UPP EN LAPP DÅ SÅ MAN INTE VÄNTAR I ONÖDAN!!!!
Iväg hemåt, men missar precis en buss utåt öarna. Sommartid. Gles bussturlista...
Väntar läge och väl. Åker till vårt centrum och går på apoteket där. Gick bra. Kollar turlistan för bussen så jag ska komma till min bil. En halvtimma att vänta.
Jag har idag tillbringat flera timmar bara med att vänta på att få ut den förbaskade sprutan och så ta mig till min bil!
Fick be familjen som hade min son så mycket om ursäkt då jag kom till dem typ tre timmar senare än jag hade räknat med.
Nu vet de också att vi ska flytta förresten.
Hem och skynda lite, för nu har kontraktet kommit tillbaka til oss så jag har ringt banken så de har fört över vår handpenning och det betyder att vi faktiskt alldeles snart har köpt ett hus! Eller vi HAR köpt det, bara det att vi ska besiktiga det också.
Grannen kom förbi och ville ha kattvakt, så det gick lite snacktid där. Lite uppvärmd pasta har jag fått i mig också, mnen NU sak jag måla lite innan jag ger mig för den här dagen.
imorgon ska vi in och köra nästa inseminarium. Hej och hå, det går åt mycket tiiiid och jag har tusen saker att packa och städa här...