I vått och torrt och stiltje och orkan
Hej alla fina tjejer!
Idag är jag sjuk.
Jag tror jag har lite feber, för jag mår som en gammal sill.
Men, jag har iallafall varit uppe med tuppen och varit och handlat blommorna till brudbuketten jaf ska börja med strax.
Efter det ska jag skura ur en gammal kyl vi har ute i förrådet och stoppa i kontakten så den blir kall. Då kan jag spara det som blir över av blommorna och göra en fin dekoration som förhoppningsvis fortfarande är fin på tisdag om jag har tur.
Eller onsdag. För jag får nog ringa mäklaren och be henne komma onsdag, för jag fixar inte hela alltihopa det här färdigttill tisdag när jag nu mår så kass.
Dessutom lät det som om vi kan få lite hjälp med att fixa färdigt en del på tisdag och då är det ju bättre att ta fotningen på onsdag.
Hvidis: Jag tänkte på din man och de små frigolitkulorna redan innan du skrev att det var bästa att dammsuga innan han kom hem. Men du har rätt-kreativitet och ett visst kaos i processen hör till. Det skräpar som fasen att binda buketter kan jag säga.
Jag förstår mycket väl att Nallis startade en tråd för dem som är lite mer i fas med henne här och nu. Vissa av oss har ju harvat på såpass länge att det kanske ger mer att dryfta allt det man först funderar över och känner...
Glass hade varit gott för den ömma halsen...
..men jag får väl ta en Whiskey istället.
Jenny: oroa dig inte för jobbgrejen utan låt livet ha sin gång. Ingen ska behöva be om ursäkt för det största man kan vara med om som människa.
Och aproå dagar att göra och inte göra saker: du vet väl att det är i de stilla perioderna som nya drömmar och projekt föds och kan gro?
Jag är helt säker på att hade min vår inte varit så händelselös va d gäller jobb och så, då hade jag nog inte ens sett huset vi nu ska flytta till. Själen behöver plats och tid mitt i allt vi håller på med jämt. Bara var och andas och finns till, förr än du anar kommer nya tider då det blir fult ös och åka av. Då kommer du att vara glad över mer händelselösa mellanperioder.