Hemlig2009 skrev 2009-06-08 09:00:14 följande:
Du får redigera bilderna så försvinner de otäcka röda ögonen. :) Jag har inte heller hört något från Skatteverket, tråkigt!
Jag mailade skatteverkets mail i förra veckan för att se om de hade något svar på hur länge det kan ta, fick inget svar så jag ringde skatteverket i går istället för att höra hur det låg till med mitt efternamnsbyte. Då hade ärendet ingen handläggare än.. (bara två veckor sedan jag gifte mig). Varför då undrade jag? "Mycket att göra" trodde hon i telefonen. Hon kunde se att de fått in vigselintyget så det var inget problem. Hon lovade att maila dem i Norrköping där mitt ärende låg eftersom jag måste ha ut ett nytt pass snarast.
Idag fick jag svar på mitt mail och då hade de helt plötsligt inte fått in vigselintyget. Ursäkta tänkte jag, ringde skatteverket igen för att höra vad sjutton de pysslar med nu. Ena dagen har de intyget, andra inte.. Då hade mitt byte av efternamn helt plötsligt gått igenom och jag har numera ett annat efternamn. Myndigheter! Har iaf skrivit ut ett personbevis så jag kan gå till polisen i morgon och fixa nytt pass..
Om du inte har hört något från skatteverket än, ring!! Det kan löna sig! Om jag inte hade ringt tror jag att jag hade fått vänta några dagar till innan de hade fixat till efternamnsbytet.