• Lumo

Vi som gifter oss 23 Maj!

Jag kan knappt fatta att det bara är en vecka kvar! Jag får verkligen hoppas att jag är färdig med det mesta för idag tycker jag att jag inte har gjort något som hör till bröllopet. Har t o m hunnit med att vara ute och luka ogräs. Tror att det som är kvar att göra går inte att göra förrän i nästa vecka, den är späckad känns det som. Pysselarbetet har jag varit klar med sen en tid tillbaka.

• Lumo

Tittade precis på väderprognosen, än så länge ser det inte ut som det ska komma regn i Skåne i varje fall. Det är nog så att man får vara nöjd bara det är uppehåll. Håller verkligen tummarna för att vi allaihopa ska få ett någorlunda bra väder.

• Lumo

Grattis alla fruar! Min dag blev verkligen kaotisk. Kvällen innan blir dottern magsjuk och kräker sista gången kl 4 lördag morgon! Inte en blund fick man på hela natten. Morgonen i ren kaos där man fick försöka lägga om allt som planerats. Dottern skulle följa med mig till frissan och få fina lockar men detta fick ändras till att hon skulle komma dit senare. Min morgon innehöll många tårar. Väl hos frissan kände jag mig lite bättre till mods men tankarna var splittrade. Dottern mådde bättre på em och kunde vara med. 10 min innan vi skulle åka till kyrkan står jag med en hink och kräker i min fina brudklänning. Svetten rinner av mig. Kan säga att man fick lite panik. Något försenad i kyrkan lyckas jag till slut ta mig till altaret med min kära man. Känner mig något bättre och kan känna mig lycklig av stunden. När min man dessutom överraskar mig med att sjunga sista versen i Den här stunden som vår solist sjöng blir man riktigt rörd. Senare under middagen var det min mans tur att bli dålig, han fick springa ifrån med jämna mellanrum... Varken han eller jag kunde äta något av maten och fick dricka Ramlösa hela kvällen. Trots allt är jag överlycklig att vi lyckades genomföra hela kvällen för det är ju den bästa dagen i ens liv! Nu ligger mannen däckad i feber så våra bröllopspresenter fick vi öppna tillsammans i sängen...

• Lumo

Åh vad jag önskar att jag hade kunnat få tillbaka denna dagen i mitt liv igen och att alla hade fått vara 100%-igt friska. Nu efteråt har alla mina känslor svallat över. I kyrkan kom det inte en tår, var så fokuserad på att inte börja må illa igen. Inte ens när min man sjöng till mig grät jag. Gör det nu efteråt när jag tänker på det och när jag ser det som filmats från vigseln. Är det någon mer än jag som känner en psykisk trötthet? Jag är helt matt i hela kroppen. Kan i och för sig bero lite på att man varit magsjuk men tror även att det kan vara efter den psykiska urladdningen som det ju ändå var. Visst är det även en ganska stor tomhet just nu. Inget att planera längre. Vi har bestämt oss för att bara vi två ska ta in på något hotell en helg med spa så vi kan få rå om varandra för att ta igen lite av vad vi missade pga sjukdom under bröllopet.

• Lumo

Finns lite bilder från vårt bröllop med i galleriet. Ska lägga in fler sen.

LillEm: Tack för din tanke. Nu när jag har fått lite distans till det hela måste jag säga att trots allt var det ett underbart bröllop. Självklart hade det varit betydligt skönare om alla varit friska. Vi har kommit fram till att det var en kycklingfilés fel. Dottern, mannen och min mamma åt alla av samma kycklingfilé. Ingen annan på festen blev magsjuk. För min egen del berodde det enbart på all psykisk påfrestning.
    När jag nu i efterhand tittar på videon från vigseln stortjuter jag. Min kära man avslutade med att ta över från solisten och sjunger sista versen i "Den här stunden". Känner mig så stolt över honom att han hade nerverna och fixade det. Sjunga kan han det visste jag men vid ett sådant tillfälle är det inte så lätt. Alla tonerna var på sin plats och han fick alla gästerna i kyrkan att storböla. Vi har hört av alla som var där att det var en underbar vigselakt. Känns ju kul att höra när man mådde som man gjorde. Ingen hade märkt att jag inte var helt ok.

• Lumo

I morgongåva fick jag ett halsband med två hjärta som går in i varandra. Det ena hjärtat är i rött guld och det andra i vitt med stenar i båda hjärtan. Våra ringar är både i rött och vitt guld, hälften-hälften egendesignade av vår guldsmed som vi dessutom känner. Halsbandet jag fick passar så bra till min ring.

Svar på tråden Vi som gifter oss 23 Maj!