Inlägg från: Hemlig2009 |Visa alla inlägg
  • Hemlig2009

Vi som gifter oss 23 Maj!

Halloj!

Jag har köpt ett paraply utifall att. Hittade det här på Köp och sälj.

Kokade chokladkolan igår kväll och ska strax paketera den till våra fovouraskar. Har varit lite pyssel emd dem men jag tror det kommer att bli bra. Ska sedan iväll knyta ihop rosetterna och också fästa inlagan till vigselprogrammen i omslagen. Imorgon ska jag skriva ut alla festprogram och hinner förhoppningsvis klart. Sen är allt pyssel färdigt!

Har presenter kvar att köpa: till värdpar, min sminkkompis och så något till prästens om är släkt och ställer upp.

Tycker det är svårt att hitta lagom nivå bara! Förslag?

• Hemlig2009

Ja, vi funderar på en Smrtbox med middagspaket, kanske tillsammans med inträde till Liseberg? De har nämligen möjlighet till övernattning där om de vill. Vet inte om det känns tråkigt bara... Men jag är ju ingen direkt påhittig person.

• Hemlig2009

Nu har vi kommit på det! Vi gör i ordning ett "presentkort" där det står att vi bjuder dem på övernattning i liten stuga vid Liseberg och så är vi där en helg tillsammans. Vi 4 och så vår lilla brudnäbb (deras 2-åriga dotter) som vi avgudar, ska bli superkul!

• Hemlig2009

Jag sliter med fest- och vigselprogram. Stör mig på att jag måste göra extra omslag nu men det visste jag ju eftersom jag inte ville göra för många från början... Men allt är iaf utskrivet och skuret i rätt storlek. Den stora placeringskartan räknar jag också med att hinna ikväll då namn och bord bara ska fästas. Tror jag struntar i att knyta band runt festprogrammen utan använder mig av de rosa häftklamrar jag har köpt, eller ångrar man sin lathet i efterhand tro?

paulaner skrev 2009-05-17 21:18:48 följande:
    Monian och Glada Emma: Kul hippor ni verkar ha haft!!Vad gör ni så här i slutspurten? Själv försöker jag få ordning på bordsplaceringen, samtidigt som jag fyller godis i våra favour-askar... Min blivande var på svensexa igår och är grymt sliten idag. Så jag försöker pyssla om honom också
  • Hemlig2009

Jag är inte nervös, bara tankfull så att vi kommer ihåg allt.

fröken sjunfors skrev 2009-05-17 22:41:39 följande:

Är det någon mer än jag som har nerverna utanför kroppen?! Jag är SÅÅ nervös!
  • Hemlig2009

Nu ska jag gå och häfta ihop våra festprogram med rosa häftklamrar (jisses så töntigt det blir när man fixar inför ett bröllop ) och sedan göra ett placeringskort till, sedan är allt pyssel färdigt!

• Hemlig2009

Idag ska jag köpa ett kuvert i A4 till presentkortet jag har gjort till vårt värdpar (syster och svåger) och skriva ut en liten skylt till den stora placeringskartan, även slå in en present till sminkkompisen (låter inte så jobbigt i pysselväg va? ) Sedan ska jag på spa i 90 min och sedan måste jag tyvärr hem och städa eftersom syster med familj kommer inatt.

Imorgon ska vi bara mysa och planera inför lördagen med det praktiska, ett besök i kyrkan förhoppningsvis också. På fredag är det lite fler aktiviteter: hämta ringarna, hämta sambons hyrda skjorta, väst och kravatt, sambon ska hämta bilen som vi ska ha samt att vårt hus ska gjutas (bygger betonghus)! Det vill vi ju gärna se också då det är superspännande.

• Hemlig2009

Har kvar att packa och sedan in i duschen och sedan ska min syster hjälpa mig med naglarna. Sedan soooova.

Hämtade ringarna idag och sambon sprang inom butiken. Tittade inte på dem utan förutsatte naturligtvis att de var som de skulle (ja, också att sambon tittade på dem). Tog fram dem nu och då är sambons ring orhodierad och mina rhodierade, störigt! Så D och mamma får gi in hos Smycka imorgon och hoppas att en guldsmed arbetar så de kan doppa ner ringen, de får 2,5 h på sig så då borde dessutom en av de 4 guldsmederna annars akut komma in (tycker ju jag som är blivande brud ). Ingen katastrof egentligen men som sagt, störigt.

Spännande dag har vi framför oss, vi höres som fruar!

• Hemlig2009

Även jag är nu gift. Vi hade små missöden som såhär i efterhand (och faktiskt under tiden) bara var roliga!

Min mans (he he) ring kom tillbaka från guldsmeden i fredags orhodinerad och detta fick de i panik fixa till under lördagen när han var hos frissan. Min hårblomma vissnade på en gång och floristen fick rycka ut och leverera en ny och kom precis i tid innan vi skulle åka och fotas. Jag hade köpt stay ups på nätet som inte alls var stay ups utan såna som det behövdes strumpeband till. Under fotograferingen satt dessa strumpor precis under knäna... De åkte av innan vigseln sen. Det blåste så mycket under fotograferingen att mina ögon bara rann och så gjorde också sminket. Tur att jag hade min kompis som sminkade mig så hon fixade till mig innan kyrkan. Under vigseln så var min man (he he igen) så rörd att det fick oss alla att gråta. Sminket behövdes alltså fixas igen. Blev akut kissnödig på vägen till kyrkan och fick ge mig ut på en åker i klänning och allt, D stod och väntade med buketten i handen vid vägkanten. Sedan gick nog allt annat som det skulle.

Vilka minnen dessa små händelser ändå ger!

Lägger ut de få bilder jag än så länge har. Ingen tog nämligen kort med vår kamera. Hade ju fotograf med under hela dagen fram till porträtten då en annan tog över. Sedan tog den första fotografen även bilder under middagen. Så det kommer!

• Hemlig2009

Jag kompade ut från jobbet på em och gick hem och sov i 2,5 h.

Jag känner ingen tomhet utan bara ett lugn, tycker det är skönt att det är över. Vi bygger hus och det ska bli kul att kunna vara med i planerna där och även kunna stötta i form av matlagnnig mm vilket jag inte har orkat nu med all bröllopsplanering.

Ska försöka få ut tackkorten så fort vi kan. Sedan lite längre fram när vi fått alla kort kanske jag gör en fotobok på nätet. Mina minnen har jag ändå i mitt hjärta, blicken från min man och synen av honom att han var så rörd under hela vigseln glömmer jag aldrig. Jag njuter nu när vi har varandra och allt ståhej är över.

I söndags visade vi bygget för långväga gäster och sedan var det lunch med våra familjer och den närmsta släkten då vi samtidigt öppnade presenterna. Jag var klädd i helvitt även denna dag men i byxa och topp vilket uppmärksammades.

Sedan åkte vi iväg sön-mån på spahotell och det var supermysigt. Igår var vi runt och tittade på saker till huset vilket vi inte hunnit göra tillsammans så mycket innan, åt glass och pussades. En toppendag!

Svar på tråden Vi som gifter oss 23 Maj!