Inlägg från: Moninan |Visa alla inlägg
  • Moninan

Vi som gifter oss 23 Maj!

igår så var jag på min möhippa! Har en dundrande huvudvärk nu men så roligt som jag hade det igår! JAg visste att det skulle bli igår eftersom det finns inte så många dagar kvar....
    de tog mig kl 8.00 och fick ta på mig en hiskelig grön klänning, gröna strumpbyxor, gröna inneskor och en drakmössa med tillhörande ögon mask plus en liten rosa prinsseskrona!
    Sedans så bar det av till en konstatelje där vi fick måla enorma tavlor (alla målade på allas) så det är enorma färgfläckar som kommer att vara i bröllopslokalen nästa vecka. Grymt uppskattat! Sedan en pickning i brunnsparken där det var en svensexa jämte.
    Sedan åkte vi till spat och bara mös. Efterdet åkte vi till en kompis och bara slappade innan vå åkte till rsturangen med god mat och en massa skratt! Vår servetör gjorde lite eldkonster för oss vilktet var grymt uppskattat. Tyvärr drack jag lite för många jägermeister så på krogen efter maten blev sovande för mig.

Men är supernöjd över min hippa. Tänk att det är så få dagar kvar till vårt bröllop!

• Moninan

idag... så lider jag av bakfyllan från mina mardrömmar...

Men det vi har kvar är att lära oss bröllopsvalsen.
    Göra en stor bordsplaceringsskylt.
    Kontakta fotografen en sista gång.
    Bara mysa med gubben.

• Moninan

krya på er alla. Hoppas att vi får sjukfri dag på lör. Nu börjar allt knyta ihop sig men känner mig ändå stressad! På tors så måste jag varva ner och bara ta det lungt.

• Moninan

vädret svänger fram och tillbaka... Men hoppas hoppas hoppas att det blir uppehåll! jag har en känsla av att jag har glömt något viktigt. Men kan inte för mitt liv komma på det. Annars så går jag igenom alla detaljer, vigslen, maten, tider, lokalen mm. Men vad snabbt det går!

Ett fåtal dagar kvar tills vi tar det djupa andetaget och går upp för altargången! Härligt!

• Moninan

Tillde! Hoppas att du får en underbar dag! Bara dröm dig bort och njut!

Sanrt är det dax! Från att vara ett nervvrak igår så är jag kolugn nu! Kan ändå inte göre mer. Inte just ni allafall.

Men jag blir galen på alla som fråga om det är nervöst! Gubben är också irriterad. Är så mkt att göra så det finns inte tid att bli nervös. Men jag kommer nog att få ett nervöst sammanbrott när vi ska upp i vagnen till vigselplatsen ; )

• Moninan

Nu bär det av! Ska snart iväg och fixa naglarna och sedan till jobbet (jobbar på ett äldreboende) för jag har odnat en bröllopsfest till dem i morrn med festhäfte, bordsplacering och smörgåstårta mm. De är så engagerade i bröllopet. Sedan så är det fixandet av lokalen och mkt mkt mer.

Jag önskar er alla en underbar bröllopsdag och ska bli så roligt att höra era berättelser efteråt! Kan inte fatta att dagen är nu äntligen här! Lycka till med det sista och bara njut!

/Helena! (den lyckliga blivande bruden)

• Moninan

Ja nu är jag fru Andersson och jag är så lycklig över vår stora dag. HAde kunnat uppleva den om och om igen. Allt var helt perfekt. Det regnade på morgonen men jag var aldrig orolig utan visste att det skulle bli fint väder när det väl gällde. Visst fick jag rätt! Strolande sol när fotografen väl kom och det lilla jag har fått se så blev det fantastiska bilder! Direkt efter fotograferingen så kom det häst och vagn som skulle ta oss till vigselplatsen som var utomhus vid en å. Så underbart att sitta jämte sin älskling och bra njuta över att snart är vi gifta.

Vigslen var så vacker. Flera tårar kom och den gladjen som man hade under hela vigslen kan inte beskrivas. Vi hade festlokalen precis jämte vigselplatsen så efter alla pussar och krammar och brudskålen så bar det in till all mat. Kvällen var kanon inte en enda dötid! Och så mycket dans, lekar, sång, mat ja allt. Finns inget som jag skulle vilja ändra på!

Men jag är nu totalt utmattad. Känns som jag inte har sovit på veckor! Men jag känner ingen tomhet utan bara lugn och lycka över att få uppleva denna dag.

• Moninan

Nu väntar jag bara på att efternamnsbytet ska gå igenom. Hur lång tid kan det ta innan skatteverket har gjort sitt?
    [/citat]

Ja det undrar jag med. De hade fått in vigselbeviset redan den 25 men har fortfarande inte fört in den i registret eller vad det nu är.

• Moninan

jag har inte heller fått mina papper och väntar otoligt. Får väl ringa i morgon.

• Moninan

jag ringde idag till skatteverket och frågade om namnet och vigselbeviset. Så nu heter jag Andersson. Sa att de hade skickat papprena för ca två veckor sedan.. men men. man måste nog tjata.

• Moninan

i morgongåva så fick jag guldörhänge med diamanter i. Väldigt vackra. han fick en namnskylt med våra nya namn på som jag hade beställt.

Min närvaro på bt är verkligen mkt mindre. Men ändå så saknar jag inte planering eller att kanske få någon ny inspiration. Men brukar nu dela av mig i stället.

Passet ordnade jag idag. men väntar fortfarande otoligt på bröllopsbilderna.

• Moninan

vad ska ni skriva på era tackkort?

Svar på tråden Vi som gifter oss 23 Maj!