Inlägg från: Hemlig2009 |Visa alla inlägg
  • Hemlig2009

Vi som gifter oss 23 Maj!

Jättefina bilder! Så roligt att se alla nu.

JoM maj09 skrev 2009-05-28 10:10:01 följande:

Nu finns det bilder från vår dag i mitt galleri ! Titta gärna om ni vill :). Försökte lägga upp dem igår men det fungerade inte, förstod inte förrän nu att de var på tok för stora :).
  • Hemlig2009

Wow, vad fin du var i håret! Jättefina var ni!

lolca skrev 2009-06-02 20:32:19 följande:
    Nu finns det några bilder från mitt och min mans bröllop i mitt galleri! Jag hade verkligen en underbar dag och jag kände mig som en prinsessa! Helt underbart! Nu väntar jag bara på att efternamnsbytet ska gå igenom. Hur lång tid kan det ta innan skatteverket har gjort sitt?
  • Hemlig2009

Det finns ännu inget registrerat hos Skatteverket på mig. Kan tjuvkika via jobbet (bank) men tittade nu via e-leg direkt hos Skatteverket. Jag börjar bli lite otålig nu!

• Hemlig2009

Du får redigera bilderna så försvinner de otäcka röda ögonen. :)

Jag har inte heller hört något från Skatteverket, tråkigt!

GabriellaochTomas skrev 2009-06-07 20:51:11 följande:
    Nu har jag lagt upp några bilder...typ 3...det var de som var ok av de vi fått från gästerna, mkt blixtögon i kyrkan...Har inte hört ngt om namnbyte än men hoppas att det kommer imorgon....är det ngn mer än jag som inte fått besked än?nu ska jag ta hand om sonen som verkar vara sjuk...trevlig vecka!/GV(har fått ett nytt smeknamn på jobbet, från "lillan" till "GV" så nu ska det luskas i papper!!)
  • Hemlig2009

Då ska jag ringa imorgon.

Jag fick besked om att min deklaration hade granskats pga BR-försäljning. Det var inga problem med den men jag kunde inte söka uppskov utan bara preliminärt uppskov (huset är inte klart än) och jag skulle inte få pengar innan midsommar. Jag svarade fort att jag ville ansöka om det preliminära och idag såg jag att pengarna är på väg... Varför så skriva att jag inte kan få pengarna före midsommar?!

Ja ja, detta var ju faktiskt åt det positiva hållet, men ändå.

lolca skrev 2009-06-09 19:14:30 följande:
    Jag mailade skatteverkets mail i förra veckan för att se om de hade något svar på hur länge det kan ta, fick inget svar så jag ringde skatteverket i går istället för att höra hur det låg till med mitt efternamnsbyte. Då hade ärendet ingen handläggare än.. (bara två veckor sedan jag gifte mig). Varför då undrade jag? "Mycket att göra" trodde hon i telefonen. Hon kunde se att de fått in vigselintyget så det var inget problem. Hon lovade att maila dem i Norrköping där mitt ärende låg eftersom jag måste ha ut ett nytt pass snarast. Idag fick jag svar på mitt mail och då hade de helt plötsligt inte fått in vigselintyget. Ursäkta tänkte jag, ringde skatteverket igen för att höra vad sjutton de pysslar med nu. Ena dagen har de intyget, andra inte.. Då hade mitt byte av efternamn helt plötsligt gått igenom och jag har numera ett annat efternamn. Myndigheter! Har iaf skrivit ut ett personbevis så jag kan gå till polisen i morgon och fixa nytt pass..Om du inte har hört något från skatteverket än, ring!! Det kan löna sig! Om jag inte hade ringt tror jag att jag hade fått vänta några dagar till innan de hade fixat till efternamnsbytet.
  • Hemlig2009

Vilket nr ringde du? Täntke också höra med dem...

GladaEmma skrev 2009-06-10 09:45:34 följande:
    fick tag i dem nu...står fortfarande som ogift =(
  • Hemlig2009

Jag fick prata med dem i Norrköping som handlägger mitt ärende. Våra papper har kommit in som de ska och ligger i deras hög, skulle räkna med minst en vecka till!

• Hemlig2009

Ni var(är) jättefina!

lecaroline skrev 2009-06-10 12:07:00 följande:
    Fler bilder inlagda
  • Hemlig2009

Vi har inte ens fått se våra proträttbilder än. men vi är lovade på lördag, spännande! Vi tog även Trash the dress-bilder i tisdags och dem får vi nästa vecka. "repotage-bilderna" ska vi få på skiva idag. Sedan börjar det stora arbetet med att välja ut bilder, kul!

GladaEmma, var beställde du någonstans?

• Hemlig2009

Äntligen har min namnändring gått igenom och självklart även civilstatusen för oss båda!

Vi gav varandra inte morgongåvor. Vi lade mycket pengar på ringarna samt bygger hus, det får räcka nu. Har dock ett hängsmycke i tanken som jag ev. önskar mig i 1-årig bröllopsdag.

• Hemlig2009

Ja, man tar bilder efter bröllopet i mer kontrastmiljö. Om du söker på det så hittar du bildexempel. Vi var på Äventyrslandet och tog bilder, jag hade då gummistövlar och massa lockar i håret och tiara (som jag inte hade på bröllopet), väldigt sotade ögon och svart halsband. Maken hade svarta byxor, vit skjorta och svart slips som hängde på sniskan lite. Vanligtvis är det bara med bruden men vi ville vara med båda två.

ElMac skrev 2009-06-16 20:38:34 följande:
    Trash the dress?
  • Hemlig2009

Här är våra.

www.frontweb.se/pro/folder/hYlPukxJHQFWdn

ElMac skrev 2009-06-17 19:12:22 följande:
    Ah, oki, sånna har min m2b massa planer för. Kan inte bli lätt för vår fotograf att fota då m2b är fotograf och rätt kräsen :)
  • Hemlig2009

lecaroline skrev 2009-07-09 11:38:47 följande:
    Wow vad häftigt!!

Tack, eller vad jag ska säga, det var ju inte vår förtjänst.

Har beställt nr 15 som tackkort, detta ska sitta bakom den porträttbild vi har valt har jag tänkt. Ska göra tackkort likadana som inbjudningarna och fästa korten med fotohörn. Så alla får två helt olika typer av kort av samma brudpar.

Svar på tråden Vi som gifter oss 23 Maj!