• coddling

Otrevligt inlägg i gästboken (ganska långt)

Vet inte vart detta hör hemma, men jag blir så himla ledsen...

För flera år sedan skulle jag ha gift mig, jag ställde in bröllopet en månad innan det blev av. Detta är något som är känt i min (och min nuvarandes) bekantskapskrets. Jag brukar skoja lite om det om folk frågar, det är så jag hanterar det mesta. De flesta (iaf de närmaste vännerna) vet dock om att det knappast är någon rolig historia, jag var väldigt rädd för den mannen jag skulle gift mig med. Han trakasserade mig och jag fick till sist byta telefonnr. Jag var rädd för honom i flera år efteråt, men nu har jag kunnat släppa allt sånt.

Jag har idag en underbar blivande man. Vi gifter oss om ca 2 veckor och har en hemsida med gästbok. Nu har någon skrivit ett meddelande på sidan så att det ska se ut som att det är från mitt ex (han kan inte svenska så jag vet att det inte är han). Personen har skrivit "bara så att jag vet kommer jag och plockar dig på din bröllopsdag "

Jag blev skiträdd, och jätteledsen... Vet inte hur jag ska hantera det här.. det är bara de vi har bjudit som har adressen till hemsidan. Fattar inte vem som skulle kunna skriva så av våra vänner?? Jag fick panik och raderade inlägget på en gång. Vet inte hur många som har sett det, det har legat uppe i 3-4 dagar... jag känner mig så himla sårad!! Samtidigt vill jag inte skriva något på hemsidan så att de som inte sett det får veta.. för helst vill jag inte ens tänka på gamla tråkigheter nu när jag ska gifta mig med en fantastisk man..

Och denna person, vem det nu är, ska alltså komma på mitt bröllop.. känns helt fel.. ska jag försöka luska reda på vem det är? vad skulle du ha gjort?

• Svar på tråden Otrevligt inlägg i gästboken (ganska långt)
  • coddling
    LB5 skrev 2009-05-18 19:46:50 följande:
    Usch vad hemskt, kan det vara ett oerhört korkat skämt som gått fel? Jag tänkte eftersom det var en smily efter? Det verkar ju helt sjukt att en kompis som blivit bjuden skulle göra något sådant, jag skulle bli rädd även om jag inte hade den bakgrunden du har. Hoppas att du får reda på vem det är och att det är ett skämt "gone bad".
    Är helt övertygad om att det är ett skämt, fattar bara inte varför man skämtar så.. skulle aldrig komma på tanken att nämna ett ex i en gästbok för ett bröllop, inte ens ett trevligt ex!
  • Hawaiiii

Du kan väl jämföra IP-nummer... svårt nu om det är raderat, men om det händer igen?

• coddling

Vet inte ens hur man ser IP-nr :-P

• Hawaiiii

Har du ingen datanörd i din kompiskrets? Annars kanske någon på ett forum kan hjälpa dig? Typ idg.se eller liknande? Alterntivt kan du ju kontakta gästbokstjänsten?

• Mrs B C

Hej,

Om det skulle hända igen... Kolla IP-adressen.. det gör du på administrationssidan för er gästbok. Det står under varje inlägg. Sen kan du ju jämföra... Det kan vara någon som varit så korkad att de skrivit en annan kommentar under sitt riktiga namn. Då kan du se vem det är som dummar sig så! Otroligt idiotiskt tycker jag! Jag sänder varma tankar till dig från en som verkligen vet hur du känner dig!

• agtiwi

Ett skämt? Om nu de som är bjudna på bröllopet vet vad ts gått igenom tidigare i livet, då begriper i allafall inte jag hur man ens kan försöka skämta om något dylikt. Jag personligen hade inte tagit det som ett skämt, hade blivit förbannad och snokat tills sanningen kommit fram..
    Ts: Finns det någon i din bekantskapskrets som du vet har så oerhört dålig humor så de skulle kunna skämta på andras bekostander så till den grad att de faktiskt gör den personen illa?

• coddling
    agtiwi skrev 2009-05-19 08:39:18 följande:
    Ett skämt? Om nu de som är bjudna på bröllopet vet vad ts gått igenom tidigare i livet, då begriper i allafall inte jag hur man ens kan försöka skämta om något dylikt. Jag personligen hade inte tagit det som ett skämt, hade blivit förbannad och snokat tills sanningen kommit fram..Ts: Finns det någon i din bekantskapskrets som du vet har så oerhört dålig humor så de skulle kunna skämta på andras bekostander så till den grad att de faktiskt gör den personen illa?
    Jag kan inte fatta vem det skulle vara, inte av mina vänner.. pratade med min blivande och han sa att det kanske kunde vara någon mer avlägsen som bara hört att jag hoppat av från ett annat bröllop.. men å andra sidan visste personen vad mitt ex hette (iaf någotsånär, namnet var felstavat). Även om man inte känner till det obehagliga i historien så tänker jag att man kanske kan fundera ett varv till och förstå att man oftast har ganska bra anledningar till att hoppa av ett bröllop en månad innan, det är inget man gör för att det är roligt direkt.

Jag ska försöka släppa det så gott det går nu, tänker sprida ut via min blivande att det var ett onödigt skämt och att jag blev sårad, kanske kryper något till korset.. HÄnder det igen, ja då jäklar, då är det krig!
  • Linda Louise

Bra! Slå ifrån dig istället för att vända det inåt! Låt den oempatiske skämtaren stå till svars istället för att du själv ska må kasst i tysthet! Hoppas det inte blir någon mer vända och att du får ett härligt bröllop !

• lillabruden

referera den urkassa skämtaren till brudarna här så tar vi hand om honom/henne *gggrrrr*

• skärgårdsbröllop2010

Jag tycker du är jättestark som har tagit dig ur den destruktiva relationen och har kommit vidare. Är glad för din skull! Om du inte tror att det är ett allvarligt menat hot så tycker jag att du ska släppa detta helt. Prata och blogga av dig några få dagar men släpp det sedan helt och gå vidare och fokusera på kärleken och ditt fantastiska stundande bröllop. Stäng den här tråden och må bara bra! Du verkar ha klarat riktigt tuffa tider så detta klarar du galant. Stort lycka till med allt!

• Sjuttiosexan

Usch vilket osmakligt "skämt"! Du har fått bra tips här redan, jag vill bara önska er en härlig bröllopsdag! :)

• kikki kikki

jag har inte läst hela tråden.

Jag är en skämtsam person så den första tolkningen jag gjorde var.

"bara så att jag vet kommer jag och plockar dig på din bröllopsdag" = "att din blivande man kommer att ta dig helt fullt ut då för att du är hans helt och hållet då"

Men när jag tänker efter så borde man nog ha skrivit på ett annat sätt då.

Om jag var du så skulle jag skriva i din gästbok och bara fråga vem skämtaren är.....du behöver ju inte skriva mer och dom andra får inget veta.

Svar på tråden Otrevligt inlägg i gästboken (ganska långt)