Inlägg från: Bondbönan |Visa alla inlägg
  • Bondbönan

Någon mer som gifter sig 22/8 - 09, del 2

Prazzen skrev 2009-07-26 11:01:30 följande:
    mindre än 4 veckor kvar och nu ska jag verkligen försöka fokusera på bröllopet.Vad är kvar att göra då:Klänningen (den är på g men är absolut inte klar)m2b kläderSkor och underkläderProvsminkningBestämma frisyrTräffa prästenVigselprogramPlaceringsaskarna som jag håller på och görFestprogram (vet absolut inte vad vi ska ha i dom)Middagen (har fortfarande inte fått prisuppgifter på vad det kommer kosta)Bestämma buketten samt blommorna på bordenMusiken (anläggning behövs även)Ja detta var det jag kom på bara genom att fundera en liten sväng. Som ni förstår så har vi MYCKET kvar att fixa
    Skönt att höra! Det är allså inte bara vi som har så mycket kvar att göra! Gifter oss också 22/8 och jag började sy på klänningen i dag!
    Börjar tyvärr jobbet nästa vecka (i Norge). Blir många telefonsamtal och mejl närmsta veckorna!... *phu*
  • Bondbönan
    Prazzen skrev 2009-07-26 11:01:30 följande:
    mindre än 4 veckor kvar och nu ska jag verkligen försöka fokusera på bröllopet.Vad är kvar att göra då:Klänningen (den är på g men är absolut inte klar)m2b kläderSkor och underkläderProvsminkningBestämma frisyrTräffa prästenVigselprogramPlaceringsaskarna som jag håller på och görFestprogram (vet absolut inte vad vi ska ha i dom)Middagen (har fortfarande inte fått prisuppgifter på vad det kommer kosta)Bestämma buketten samt blommorna på bordenMusiken (anläggning behövs även)Ja detta var det jag kom på bara genom att fundera en liten sväng. Som ni förstår så har vi MYCKET kvar att fixa
    Skönt att höra! Det är allså inte bara vi som har så mycket kvar att göra! Gifter oss också 22/8 och jag började sy på klänningen i dag!
    Börjar tyvärr jobbet nästa vecka (i Norge). Blir många telefonsamtal och mejl närmsta veckorna!... *phu*
  • Bondbönan
    mammatilltvå skrev 2009-07-27 22:10:00 följande:
    hej tjejer! jag gifter mig också den 22, så jag hoppar in här!vi bestämde oss för just detta datum för 2 år sedan, bokde kyrkan och festlokalen ett år i förväg, så planeringen har varit igång länge i lördags fick jag världens bästa hippa, blev kidnappad från jobbet, ivägkörd med en hemmagjord mikrofon gjord av en toarulle, toapapper och silverfolie... jag fick sjunga "I will survive" och "ladda grabbar" på gatan, klä ut mig, blev sminkad och fylld med skumpa, spelade in "ooa hela natten" i en studio, bjöd killar på gatan att smaka på mitt godishalsband, sålde saker, klippte kalsonglappar och en massa annat.kvällen avslutades med middag på restaurang...det enda tråkiga med min hippa var att "alla" var där, så jag har ingen att ringa och berätta om min fantastiska kväll, haha... så jag berättar här istället! undrar också var ni andra köpt era underkläder till bröllopet?
    Åå va kul med möhippa!
    Jag är väldigt osäker på om jag får någon... Kan inte komma på vem av mina vänner som skulle dra i gång en? Har ingen tärna (eller förlover, som de har i Norge) som skulle kunna planera något...
    När jag beklagade mig för min lillebror tröstade han mig med att säga -men mamma och mormor kanske kan hitta på något?
    Gulligt!
  • Bondbönan
    En bra sak som just hände pa lunchen var dock att jag hittade en morgongava till sambon. Jippie!!
    Vad hittade du för något?? Jag har jättesvårt att komma på något bra... Funderar på wiskeyglas men det är kanske främst för att vi behöver det... =)

Spännande hemläxa Nippran! Kreativ vigselförrättare!

Till Meria: Glöm inte toalettkorgen! ;)
  • Bondbönan

www.brollopstorget.se/Forum-1-77/m3505213.html

Toalettkorg är tydligen något man MÅSTE ha på toaletten i festlokalen!

Min sambo är just nu iväg på svensexan! Båtur, bastu på ö, middag och dans! Tyvärr sa jag något om att -jomenvisst jag kan komma och hämta sen när ni är klara! Ååå, nu sitter jag alltså här, själv, i värmen och tittar på mina kalla öl i kylen... Typiskt..!

• Bondbönan

Brottas fortfarande med "morgongåvan"...
    Har fått för mig att det måste vara något extra och speciellt. Men kan bara komma på sånt jag vill göra eller något som vi "behöver".

Suck

Blir säkert någon sistaminuten-grej från statoil... =)

• Bondbönan

Tack för tipsen! Det får bli wiskey-glas (før det behøver vi) + wiskeyprovning kanske?!

Fin vers August09! Kanske kopierar..

Happyasahippo: Trist med krånglande fotograf! Vi har inte träffat våran ännu, men jag tror inte att han ska börja krångla..!

Prazzen: Har ni Dj? Tycker att de bröllop med levande eller alert dj är de bästa och har aldrig blivit tråkiga!

• Bondbönan

Ingen möhippa... :( Blev besviken och ledsen men egentligen inte jätteförvånad.
    Tappade upp ett bad och pysslade om mig själv med ansiktsmask och bubbel i stället. Men visst får man lov att sörja lite?

Jobbigt att ringarna inte är klara för Meria!

Vi kommer antagligen inte fått efternamnen klara i tid... men det är kanske inte hela världen...?
    Vi har inte träffat vår vigselförrättare ännu heller. Hon ville inte gå ut för att det blåste för mycket i söndags...!! Nu kommer vi träffa henne första gången dagen innan!! Och hon verkar inte intresserad av hur vi lagt upp vigseln!

Svar på tråden Någon mer som gifter sig 22/8 - 09, del 2