Inlägg från: Nynaeve |Visa alla inlägg
  • Nynaeve

Någon mer som gifter sig 22/8 - 09, del 2

Nu börjar det verkligen närma sig! Jag blev hippad i lördags samtidigt som det var svensexa för fästmannen. Idag var vi och fixade kläder till honom och jag beställde brudbuketten. Vi har sista datum för osa idag och det fattas fortfarande några svar men inte mer än åtta-tio stycken.

Det pirrigaste är nog att klänningen inte ens är påbörjad men mamma har två veckors semester nu och ska sätta igång asap!

• Nynaeve

Vi hämtade ut viselringen igår och idag provade jag klänningen. Mamma syr den, så hon ville göra en extra koll innan hon fodrar och syr ihop livet och kjolen. Den blir jättefin! Vi håller för övrigt på att finslipa bordsplaceringen och festhäftet. Ska skicka gästlistan och bordsplaceringen till stället där vi ska ha festen så snart det är klart.

• Nynaeve

Har lagt upp bilder på ringen och klänningsprovningen nu. Om någon är nyfiken :)

• Nynaeve

Tack :) Ringen matchar förlovningsringen, och jag är inte så mycket för blingbling så den är mycket enklare än mycket som andra skulle ha valt.

• Nynaeve

Det börjar verkligen kännas nu! Vi kom just hem från Tyskland med bubbel i bagaget och ska sätta igång med tillverkning av festhäfte och placeringskort så snart som möjligt, men svärmor flyttar i veckan och min fästman måste vara med och hjälpa till... Så det är mycket, mycket nu! Ikväll kommer en kompis förbi för att testa frisyren och jag ska lämna in ringarna på putsning.

• Nynaeve

Vi lämnar in dem på en vanlig guldsmedsaffär, där vi köpte vigselringen. De är av vitt guld och ska få ny rhodinering så det kostar runt åttahundra för båda.

• Nynaeve

Med mindre än två veckor kvar fick vi just ett återbud. Trist, mest för att vi verkligen vill att de ska komma. Men med ny bebis kan det ju bli lite krångligt.

Annars flyter det på, vi har gjort ett schema över vad vi ska göra varje dag fram till bröllopet så att allt blir fixat i tid. Det kanske gör att jag slipper ligga och grubbla på kvällarna!

• Nynaeve

Ojoj... vaknade med rostig hals idag. Inte roligt :( försöker åtgärda med c-vitaminer, ingefärste och honung. Ska försöka mota bort det med ett rejält bastubad ikväll.

• Nynaeve

Jag var ute på landet hos mamma och pappa och provade klänningen igår. Den är helt ljuvlig! Passade på att bada bastu och gosa med katten också, för att slappna av. Det var jätteskönt. Dock får vi åka ut idag igen för att kolla fållen en sista gång. Bara lite pill kvar med knappar mm och sen är klänningen klar!

Provade frisyren i måndags, det blev jättefint. Som det är nu har vi väl mest besvär med festhäftet. Fästmannens kläder hämtar vi ut imorgon.

Jag är tidvis sjukt nervös. Fast samtidigt har jag nog inte riktigt fattat att det är så snart.

• Nynaeve

Det blir bara mer och mer nervöst här! Fästmannen erkände imorse att han legat vaken inatt och funderat på allt från planering till svininfluensan(!). Kvar att fixa för oss är:

kopiera upp festhäfte
    tur till frisören för fästmannen
    köpa strumpor och läggningsvätska
    fixa kylväskor
    fixa playlist till festen
    baka allergitårta
    hämta klänningen
    fixa det sista till morgongåvan

jag har säkert glömt något... det är en lite för lång lista för att det ska kännas bekvämt. Och då är vi ändå lediga hela veckan.

• Nynaeve

happyasahippo: Jag tror att vi ska häfta våra. Om vi inte syr på symaskin. Jag har inte bestämt mig.
    Tur att det löste sig med klänningen! Den ska inte lämna butiken utan provning först.

Nu kan jag i alla fall bocka av lite på min lista. Har fixat strumpor, hårmousse, morgongåva och festhäfte idag. Puh... Häftet måste fortfarande kopieras, men det får fästmannen göra!

Svar på tråden Någon mer som gifter sig 22/8 - 09, del 2