Inlägg från: Happyasahippo |Visa alla inlägg
  • Happyasahippo

Någon mer som gifter sig 22/8 - 09, del 2

Bra initiativ Nippran!

I gar kvall mailade vi i vag vart original for inbjudningarna och fick bekraftelse i morse. Hoppas bara de blir bra...Kanns som vi inte lade ner saaaa mkt energi eftersom vi redan har skickat ut svae the date och byggt hemsida sa alla har redan informationen...Men det blir sakert bra!

Nu aterstar att se vad floristerna ger for forslag! Och sa hindersprovningen personligen pa fredag!

Kanner att det flyter pa bra nar man behandlar det hela som ett projekt, vilket bade maken och jag gor pa jobbet med viss regelbundenhet sa det verkar ge positivt utslag...

Det dar med frisor ar en intressant grej Nippran! Det ar verkligen sanslost vad dyrt det blir nar man namner brollop. Antar dock att det ar svart att undvika att nan marker det nar man tar pa sig en vit klanning typ...*asg*

• Happyasahippo

Wow! Har i dag lyckats fa var hindersprovning som vi faktiskt lamnade in i Stockholm i fredags! Det maste vara rekord eftersom vi ju bor i Tyskland! Maste innebara att de skickade den bara nagon timme efter att vi varit dar personligen!! Klart imponerande! Gillar Sverige ibland..!!

Hann dessutom med att oppna en presentlista pa ett varushus har i stan. Blir bara kort och liten eftersom vi helst inte vill ha presenter utan helst ser att folk kommer till brollopet alt ger till valgorande andamal. Men det kandes skont att fixa en grej till!

Tyvarr var tryckeriet dar vi kollade upp inbjudningarna mindre tillmotesgaende...Far se om sambon far koll pa det i morgon (den forsta bestallningen var fel...)

Avslutade kvallen med picknick vid floden da det ar 30 grader varmt har!

Hur gar det for er andra?

• Happyasahippo

Vi fick vara nya inbjudningar i dag och de är saaa fiiiina!! Jättelycklig bara jag tittar pa dem! Sprang omedelbart i väg och köpte frimärken sa en del kan skickas i morgon redan...Blir till att slicka kuvert och dricka lite vin i kvall Är sa glad för att sambo inte bara insisterade utan även gjorde en snyggare design. Han är bara bäst min kille

Fru Wi: Jag later sy upp min klänning hos en designer här i stan vilket känns skönt. Det sägs ju hela tiden när man kollar pa klänningar att man maste vara ute typ 6 manader innan, fast när jag pratade med designern i dag sa sa han avslappnat att han tänkte börja i juli...Gulp tänkte jag: hinner han da??!! Han menade att det var inga problem sa jag far väl hoppas att han har rätt Intressant nog sa kostar det i princip lika mycket att sy upp som att köpa här...

• Happyasahippo

Valkommen Annamilla! Vi hade lite samma stuk som ni, bestamde oss "sent" dvs nar sambon friade i paskas och sen hade vi nastan allt klart, inkl hemsida pa 3 veckor. Det gar!

Vi gifter oss ocksa utomhus, pa stranden utanfor Varberg. Hur lagger ni upp ceremonin Annamilla? Det ar just nu var senaste fundering....

Inbjudningarna ar klara och skrevs pa en balkong i Italien i helgen med en flaska vin. Supermysigt! Ska lagga dem pa ladan i eftermiddag...

• Happyasahippo

Annamilla! Ville bara trösta dig med att det gar ruskigt fort pa Skatteverket när man väl varit där...(Det är bara det att de flesta vigselförättare inte ens träffar en aller bokar innan man har det där pappret.) Men om din blivande inte hinner hit sa ring till dem och prata med dem. de brukar vara ganska avslappnade. Jag vet en tjej som övertalade dem om att hennes man inte behövde göra det personligen utan det räckte med vidimerade kopior pa pass osv. Alternativt kanske han kan identifiera sig pa svensk ambassad eller konsulat?
    Hoppas det löser sig för er!

Jag letar just nu efter en ny vigselförättare för varan är verkligen osympatisk...Inte helt lätt alltsa!
    Ska ga och kolla skor i kväll med 2 tjejkompisar!

• Happyasahippo

Vad kul att flera hittar hit! Valkomna!

Hittade ett par snygga skor i gar! Självklart har jag dock 'dyr smak' och fastnade för ett par ur Rainbow Couture kollektionen...Men eftersom min klänning ar kort kanns det viktigt att skorna är snygga. Aterstar bara att se om min designer har fatt tyget sa jag kan fa ett tyg prov att jamföra med skorna för eventuell infärgning...

Vart ska ni aka pa bröllopsresa förresten?
    Vi kan inte bestämma oss mellan Afrika, Asien eller Hawaii..

• Happyasahippo

vad kul! Hur har ni planerat andbeyond? Sjalva eller via resebyra?

Jag bodde i NYC tills forra aret sa vi tankte kombinera med San Francisco istallet (aven om jag garna stannat och halsat pa lite vanner pa vagen hem )

• Happyasahippo

Forresten sa kopte jag skorna i dag! Fargen passar klanningen perfekt! En sak till att ticka av pa listan!

Dessutom har sambon hamtat sin supersnygga kostym som bara sitter saaaa snyggt!! Att jag dessutom fick en jattebukett blommor gjorde ju kvallen annu battre

• Happyasahippo

Andbeyond; vilka oar besoker ni och hur lange ar ni dar?
    Vi funderar just nu pa Big Island, Kaui, Maui... alternativt blir det Tanzania!

• Happyasahippo

Vi var dar pa fredagen och fick var pa mandagen! Och da bor vi i Munchen!

Svar på tråden Någon mer som gifter sig 22/8 - 09, del 2