Inlägg från: Meria84 |Visa alla inlägg
  • Meria84

Någon mer som gifter sig 22/8 - 09, del 2

Vi har fått en vigselförättare nu som vi måste komma ihåg att kontakta. Det mesta är klart, bara min ring nu som jag totalt glömt att beställa Förlovningsringarna tog en vecka, så det är nog ingen fara

Ska på bröllopsresa nästa vecka, före bröllopet sådär. Men det var en chans som kom och då fick man ta den. Annars hade vi inte tänkt åka nånstans. Några vänner i England som bjuder över oss dit, så vi ska till Manchester i 5 dagar

• Meria84

Vi tog en bussresa till Tyskland för att köpa spriten. Slapp vi göra mer än att sitta på en buss i 24 timmar, var det värt Bila ner själv skulle vara för drygt, bor i Värmland så det är en bit ner till skåne bara...

OSA är det mest onödiga på ett kort, kunde lika gärna ha skrivit "här skriver vi ett datum ni kan glömma imorgon". Vi fick ringa runt till 75% av de inbjudna, TVÅ hade svarat och resten visste vi skulle komma för vi träffas ofta och de pratar om bröllopet... När vi ringde sa några att "ja självklart" och andra "nej vi kan inte så därför svarade vi inte.." *suck*

• Meria84

Vi har också en del att fixa. Bröllopsresan är iaf redan klar, den var vi på förra veckan. En weekend i Manchester

Kvar:

- träffa vigselförättaren
    - köpa ring (jag vet, så seen på den punkten)
    - köpa kläder till sambon
    - piff till mig, hårprydnader, underkläder
    - köpa dekorationer

...mja. Är väl det jag kommer på just nu. Vi gillar att vara ute i sista sekund... eller nåt

• Meria84

Hittade en ring igår, Guldfynd skulle beställa hem den från Farsta, så jag får den nästa vecka. Tur, jag hade totalt glömt bort ringen och så har guldsmedarna semester och allt är försenat. Men just den jag ville ha fanns att beställa hem direkt Flyt ibland... Det är en sån här, fast i vitguld: www.smartstep.se/shopimages/142598/e.jpg

• Meria84

Nynaeve: Verkligen vacker klänning och ringen tyckte jag om också!
    Nippran: så störande, hur svårt är det att bara betala in eller iaf svara så man vet. Vi ringde runt till de flesta, ändå har vi "bara" 30 gäster ungefär.

• Meria84
    Prazzen skrev 2009-08-03 23:33:54 följande:
    19 dagar kvar, nu är vi under 20 strecket tjejer
    wohoo! ...där kom stressen
  • Meria84
    andbeyond skrev 2009-08-04 08:42:39 följande:
    haha Har just insett att jag ensam kommer behöva åka och handla. Liten tjej bära 20 backar läsk från affären till liten bil.. det blir nog bra.. uhm.. får nog försöka ordna lite hjälp
    Inga problem, gå till affären, leta fram första lagerpersonal (en karl helst då). Fladdra med ögonfransarna och säg att "oj vilka kraftiga armar du har. Du kanske kan hjälpa mig" Könsroller i all ära, men ibland är de bra att ha
  • Meria84
    Prazzen skrev 2009-08-04 19:34:11 följande:
    Haha då kanske jag inte ska säga detta; 18 dagar kvar nu
    *lägger mig i fosterställning och gråter*

Nej men igår kom jag på att jag vill ha en godisbuffé på bröllopet. Sen en lek med att man skriver lappar till var och en, t.ex. "klia grannen till höger på näsan" som de måste utföra nån gång under middan. Ska sluta läsa här, kommer aldrig hinna allt man vill ha med så där i sista sekund
  • Meria84

Vi fick veta av guldsmederna i stan, att de flesta har precis kommit tillbaka från semestern, har massor med beställningar och skulle vi lämna in för putsning på våra (vitt guld) skulle det kunna ta några veckor. För lite putsning tänker vi då...? Jaja, vi tar putsning efteråt, måste ändå skicka in förlovningsringen på minskning, fick den när jag var gravid o nu är fingrarna smalare.

Håller på med festhäftet. Tänkte inte ha nåt, men var på bröllop i helgen och det var rätt smidigt att ha något att bläddra i när det var lite pinsamma tystnader ibland. Dessutom hade de många bra skämt-grejer att sitta och flina åt. Vi satt blandat, kände inte de vi satt med. Och i häftet fanns bordsplaceringen och kort info om alla. Så man fick nåt att prata om med de som satt närmast.

VF kommer på fredag för att prata.

Och tal tror jag inte jag vågar hålla

• Meria84

Bondbönan: Jag köpte ett halsband till min karl. En grövre silverkedja med en stav på. På staven är våra barns namn ingraverade. Hoppas han blir nöjd med den

Min present från honom lär bli en sistaminuten från Statoil däremot. Planering (snarare komma ihåg) är inte hans starkaste sida

• Meria84

Var just o kikade på väderprognosen för den 22:a. Just nu visar det regn över Karlstad på den dagen. Hoppas verkligen det är som det brukar och prognoserna aldrig stämmer Vi ska ju gifta oss utomhus om det funkar...

• Meria84
    MiaMariaT skrev 2009-08-12 08:18:08 följande:
    Enligt någon undersökning jag såg på TV sp presenterar www.yhr.no de mest säkra prognoserna. Gissa om jag är inna på denna sida typ tio gånger per dag just nu....
    www.yr.no va? Såg den också, får vänta några timmar till för att se när lördagen kommer upp i listan
  • Meria84

Paljetten: Nu har aftonbladet ändrat till molnigt för oss i Karlstad Olika varje dag, väntar också på yr.no, går man in på detaljerad långtidsprognos kan man se vädret mellan 02-08 iaf

• Meria84

Jaaaaaaag tycker om yr.no! Visar molningt och lätt regn fram till kl.14, sen på eftermiddan och kvällen visar det sol och lätt molnighet! Nu håller jag tummarna för att det stämmer, vi gifter ju oss kl.15

• Meria84
    Happyasahippo skrev 2009-08-14 10:33:36 följande:
    Usch och fy för yr.no!! Nu visar det 16C och regn!!
    Säger detsamma, kraftigt regn och 14 grader för oss. Däremot strålande sol på tors, fre och sön
  • Meria84

Paljetten: Ja jag håller tummarna för att det hinner ändras igen, lär det nästan göra då det varit tre helt olika bud de senaste dagarna... Kul med klänningen! Idag ska vi träffa vigselförättaren.

• Meria84

Här är det min ring som krånglar, har ingen alls just nu. Den skulle ha kommit för 2 veckor sen, försvann på posten, blev lovad en ny, lagret ändrade status och den kan inte levereras förrns i september... Kan alltså inte rekommendera Guldfynd, även om de verkade toppen i början av krånglet. Nu är det mer "ledsen, finns inget vi kan göra".

Beställt en ny från en annan affär och den ska komma på FREDAG. Håller alla tummar för att inte den ska börja krångla också, då får vi köra provisorisk ring på lördag

• Meria84

Tack för omtanken! Ja jag hoppas ju att den här ringen kommer fram i tid. Sådär precis sista minuten...

Bondbönan: Min sambo bestämde sig för 2 veckor sen att vi ska ta min mormors efternamn, så här blir det inte klart förrns 2-3 månader efter bröllopet. Med namnet alltså Vi hade pratat om det namnet tidigare i år, men han visste inte. Och nu hade han tänkt på det igen och bestämt sig. Inte hela världen, även om det hade varit skoj att få ta det nya namnet direkt efteråt. Vi har båda ett -sson namn så det ska bli skönt att byta till ett som inte är det

O hippad blev inte jag heller. Hade inte förväntat mig en heller, även om det är lite trist...

Träffade vår VF i fredas, hon var rätt mysig och så, så vi hade tur. Hoppas er verkar vara trevligare bara ni träffar henne!

• Meria84

Happyasahippo: Skönt att det löste sig med klänningen. Bra med karlar som kan ryta ibland, gjorde min när Guldfynd ringt och sagt att de inget kan göra. Ledde inte till nåt, men han fick säga ifrån ordentligt

Festprogrammen binder vi med sidenband. Hittade ett tunt på Panduro

ElinDaniel: tackotack för sparken

Svar på tråden Någon mer som gifter sig 22/8 - 09, del 2