Någon mer som gifter sig 22/8 - 09, del 2
Fast jag är riktigt glad över att ha hämtat min ring! Mycket tjusig! My precious.... ;)
Sista dagen för OSA och bara knappt hälften har svarat och betalat in... :(
Ja, det är aningen irriterande. Vi får väl jaga dem med blåslampa sedan ;)
Kul att du hittade morgongåvan :)
Det är sant att man inte kan vara så petig men i vårt fall så behöver pengarna komma in också... Vi får se hur det ser ut om ett par dagar :)
Om det är så få dagar kvar så var det tur att jag beställde brudbuketten m.m. idag ;)
Och så har vi träffat vigselförättaren idag och han gav oss en hemläxa :0. Vi ska skriva ner till honom varför vi vill gifta oss med varandra men inte visa det för vår respektive. Utifrån det ska han hålla ett tal till oss innan vigselakten...
Min karl är ute på sin svensexa idag nere i Varberg, Fun City samt en krogvända. Hoppas att han har det riktigt kul :)
Nästa vecka lär det bli min tur :)
Fortfarande bara hälften av alla bjudna som kommer men det ska nog bli kul ändå. Borde pyssla lite mer med gästbok och tackkorten...men det får bli nästa vecka.
Imorgon bär det av med en dagskryss till Fredrikshavn tillsamman med trollungen och en trött karlslok :)
Jag har inte tänkt att hålla tal. Det får räcka med att jag säger JA på stora frågan ;)
Vi hade lite trassel med vår fotograf igår men m2b löste det hela...hoppas jag. Vill inte ha något strul sista veckan :( Var skitledsen igår.
Och idag så glömde jag helt av att jag skulle på provsmink och hår!! Som tur var kunde hon även den 20/8...två dagar innan bröllopet. Tack och lov ska jag inte ha någon avancerad frisyr!
Känner mig totalt förvirrad och ur tiden...Gaahhh!
Känner mig lite lugnare idag. Inte lika stor bridezilla varning på mitt humör :) Imorgon ska jag göra iordning Gästboken och påbörja tackkorten samt så har jag en tid hos Käftis.
Prazzen: Vad kul att det kändes bra med prästen! Du kommer säkert hinna med det som är viktigt...även om man också vill att smådetaljerna ska funka förstås :)
Nu har vi fått besked av alla gäster, 51 personer kommer, och vi har meddelat festlokalen.
Imorgon måste jag ta mig i kragen och skriva hemläxan som VF önskade :)
Jag hoppas också att yr.no visar rätt. växlande sol och 19 grader :)
Jag blev hippad i lördags :) Startade med fin frukost med bla champagne och jordgubbar, utstyrsel inklusive en kalender samt fick endast ta med 4 klädesplagg och skulle ta med 3 saker som jag skulle bli av med under dagens lopp. Därefter bar det iväg till stan, bytte till mig fula accessoarer för mina 3 saker, vandrade från Lilla Bommen till Bältesspännarparken och bad folk att skriva tips och råd om något min man eller jag skulle göra för varandra för att hålla kärleken vid liv, målade en tavla till min blivande och gjorde vykort. Efter det åkte vi till Liseberg och jag skulle ha en femkamp för att vinna tillbaka mina 4 plagg. Åkte Balder och vännerna köpte kortet och ordnade sedan en mugg med bilden på. På kvällen bytte jag om men hade kvar slöjan och prinsesskronan och vi åkte till restaurangen Vasastan för att äta mat och dricka gott. Kvällen avslutades strax innan kl 00 och jag fick skjuts hem. Satt sedan hemma hos en av vännerna och snattrade en stund.
En mycket bra dag och kväll med lagom pinsamheter :)
Nu har jag skickat iväg hemläxan som vi fick av vår VF. Ett moment mindre att ordna :) Imorgon börjar tösen 0:an, en stor kicka nu :)
Nä, det känns inte som jag har koll på allt...men det löser sig väl i slutändan. Jag börjar bli lite smått nervös dock.