• vintage

15/8 nån mer??

Är det nån mer som gifter sig 15/8? Och hur långt har ni kommit? Vi gifter oss 15e i Fiskebäcksskil på västkusten.

• Svar på tråden 15/8 nån mer??
  • Roberta A

Hej,

jag och min blivande gifter oss också den 15 augusti. Vi gifter oss i huskvarna (småland.)

Vi har fixat det mesta. Men vissa saker har vi kvar som: festhäfte, Bröllopsbil och boka bröllopsresa.

Hur långt har ni kommit?

• vintage

När vi gifter oss så kommer bara våra familjer att vara med, då är det mesta fixat, stället vi är på ordnar med mat o dryck, vigselplats o vigselförättare fixat, klänning, smink o hår likaså. Ska ner till västkusten (bor i karlstad) och prata med dom och gå igenom allt bara.
    Menyn o brudbukett återstår och ringen också... ja, lite "småsaker" ckså. Bröllopsresan är också kvar.

Festen för alla vänner har vi helgen efter, där är inte så mkt fixat ännu...

• Roberta A

Vart har ni tänkt att åka på bröllopsresa? Vi har inte bestämt oss än och dagen börjar att närma sig med stora steg :)

• hanko

Hej!
    Vi gifter oss också den 15 augusti. Jag hämtade min klänning igår Ska se om nån kan hjälpa mig att prova den imorgon...
    Vi har massor kvar att fixa. Min m2b har inte tittat på kläder än, brudbukett, tårta, sång i kyrkan, hur ska vi duka mm.

• För  kärlekens  skull

Hej hej

vi gifter oss i Björnlunda den 15 aug... kl 14.
    har massor att fixa med.... men mycket är redan klart.... men ju mer man håller på så hittar jag mer som jag skulle kunna göra bättre eller göra om osv.....
    tårtan är bokad som födelsdagstårta och inte som bröllopstårta... det blev 20 kr billigare biten för samma tårta.... och vi som ska ha 90 gäster.... 1800 billigare med att göra så.....

• För  kärlekens  skull

nu är det 39 dgr kvar tills det är dags.... längtar....

• tantgrön86

oj oj blev nästan lite stressad där bara 39dagar kvar!! vi gifter oss också den 15 aug. Men det mesta är fixat ska boka maten nu i veckan och sen ska jag lite närmare köpa skor och underkläder, är höggravid då när jag gifter mig så jag har inte tordas köpa skor ännu ifall fötterna svullnar ännu mer

• tantgrön86

Hur har ni andra tänkt med färgteman mat och liknande när ni gifter er i augusti? själv så har vi valt gul,orange,röd så lite mer höst än sommar.

• För  kärlekens  skull
    tantgrön86 skrev 2009-07-07 08:51:14 följande:
    Hur har ni andra tänkt med färgteman mat och liknande när ni gifter er i augusti? själv så har vi valt gul,orange,röd så lite mer höst än sommar.
    Vi har valt våra älsklingsfärger och sedan sammanfört dem...
    jag Eva gillar rött och Patric gillar grått så temat kommer att gå i rött och grått som vi sedan haft på inbjudningskorten och vidare har vi det i dukningen och de kläder vi ska ha... men jag kommer självklart ha en vit klänning med rödbukett och tärnorna kommer att ha röda klänningar och bestmännen kommer att ha grått.... m2b kommer att ha froatcoat som är svart o grå.
    maten vi kommer att ha är
    skagenbakelse och sedan blir det helstektfläskfile med potatisgratäng med portvinssås. o lite grönt till.
  • För  kärlekens  skull

38 dagar kvar....

Svar på tråden 15/8 nån mer??