Inlägg från: För kärlekens skull |Visa alla inlägg
  • För  kärlekens  skull

15/8 nån mer??

Hej hej

vi gifter oss i Björnlunda den 15 aug... kl 14.
    har massor att fixa med.... men mycket är redan klart.... men ju mer man håller på så hittar jag mer som jag skulle kunna göra bättre eller göra om osv.....
    tårtan är bokad som födelsdagstårta och inte som bröllopstårta... det blev 20 kr billigare biten för samma tårta.... och vi som ska ha 90 gäster.... 1800 billigare med att göra så.....

• För  kärlekens  skull

nu är det 39 dgr kvar tills det är dags.... längtar....

• För  kärlekens  skull
    tantgrön86 skrev 2009-07-07 08:51:14 följande:
    Hur har ni andra tänkt med färgteman mat och liknande när ni gifter er i augusti? själv så har vi valt gul,orange,röd så lite mer höst än sommar.
    Vi har valt våra älsklingsfärger och sedan sammanfört dem...
    jag Eva gillar rött och Patric gillar grått så temat kommer att gå i rött och grått som vi sedan haft på inbjudningskorten och vidare har vi det i dukningen och de kläder vi ska ha... men jag kommer självklart ha en vit klänning med rödbukett och tärnorna kommer att ha röda klänningar och bestmännen kommer att ha grått.... m2b kommer att ha froatcoat som är svart o grå.
    maten vi kommer att ha är
    skagenbakelse och sedan blir det helstektfläskfile med potatisgratäng med portvinssås. o lite grönt till.
  • För  kärlekens  skull

38 dagar kvar....

• För  kärlekens  skull

vi har nästan 100 gäster och serverings personal som kommer att servera skålen ute innan vi går in och vi kommer att ha ballonger och jag ororar mig för om det kommer att funka med vädret...

sedan har jag börjat att oroa mig för musiken i kyrkan....
    pratade just med kantorn och hon är inte alls villig på den musik som vi har valt.... känner mig besviken... måste nu fixa med noter så att de stämmer överräns med solisten...

• För  kärlekens  skull

För kärlekens skull som vi ville ha som in musik... hon tror att den inte kommer att bli så bra på de instrument som finns i kyrkan.
    sedan ville hon ha noter till vilket jag kan förstå då sedan solisten ska sjunga den så vi kommit fram och hon ville ha den i rätt läge som passa solisten.. vet inte hur vi ska få till det... jag ville vi skulle träffas så att vi kunde se hur detr kunde bli men det ville hon bestämt inte...
    hon gillade heller inte
    Nu är tid att leva
    Av längtan till dig

som utmusik vill vi ha Honey honey med Abba
    men den ratade hon helt... o sa att den kommer inte att funka... hon sa att vi kanske skulle välja cd som allternativ i kyrkan... sjukt tycker jag... så nu funderar jag på om vi ska hitta en annan kantor.....

• För  kärlekens  skull
    tantgrön86 skrev 2009-07-09 08:14:59 följande:
    har alla träffat prästen nu? jag känner mig orolig över att inte ha träffat våran ännu han lovade att höra av sig i god tid och bestämma möte, och som sagt nu är det BARA 38 dagar kvar.. börjar kännas som att det är dags att träffas tänkte ringa honom nästa vecka om han inte hade hört av sig den hör veckan. Annars är jag inte så orolig, hoppas min pappa kan vara ledig från sitt jobb bara...
    Vi har heller inte träffat prästen.... jag väntar en vecka till sedan kommer jag att ringa tror jag....
  • För  kärlekens  skull

Roberta A skrev 2009-06-26 15:07:08 följande:

Vart har ni tänkt att åka på bröllopsresa? Vi har inte bestämt oss än och dagen börjar att närma sig med stora steg :)
    vi vet inte vart vi ska åka än... då vi har 6 barn så är det lite svårt att få ihop det... vi kommer att vara borta max en vecka... som det ser ut nu kommer vi nog att ta en sistaminuten för oss två i höst.... detta oxå pga att skolan börjar veckan efter bröllopet så då kan vi inte vara borta.....
    sedan i vinter-vår ska vi åka hela familjen tillsammans till ett varmare land....
  • För  kärlekens  skull

Oj oj oj... 33 dagar kvar....
    vi ska nu i kväll fila på festprogrammet...
    alla kläder till hela familjen blev klara igår ända fram till att vi bara har glämt skärp till byxorna till Pojkarna....
    sedan ska vi börja gå in skorna....
    Kom på idag hur vi ska göra med tårtställning... vi vill inte ha en sådan som de har på konditorierna som man oftast ser på bröllop.... neee nu har vi bestämt att vi ska ha Björkstubbar att ställa tårtoran på ...
    fått i ordning på toalett-korgarna med diverse till gäster i nöd..(alvedon, samarin, tamponger, bindor, nål och tråd med mera.....)

vi vet inte vad vi ska ha för bubbel bara.... vad ska ni ha....

• För  kärlekens  skull

26 dagar kvar......

Svar på tråden 15/8 nån mer??