Inlägg från: 20090725 |Visa alla inlägg
  • 20090725

Fråga prästerna 8

siter här nu å tänkte göra ett förslag på vigselprogram, men när jag tittar på massa som jag hittat på internett så är alla olika, vissa har till och med bara 1 psalm, å man skall ha mins två, om jag inte minns helt fel, vi tänkte ha psalm 199 & 200!

men hur ser egentligen hela gudstjänsten ut? e så svårt när man tittat på 5 olika vigselprogram å alla 5 har olika ordningar!

• 20090725

tack så mycket!!!!!

värkligen tur att vi har er präster här så man får snabba svar!

• 20090725

Är förbön och herrens bön samma bön?

eller är det två olika??

• 20090725

okej, då hänger jag med! tyckte det såg lite konstigt ut, när jag skreev vigselprogramet, men då stämmer det så som jag gjort!

hoppas bara vi får godkännf av prästen oxå!

• 20090725

det är upp till er!

vi kommer inte att fixa ris, men såpbubblor! (kyrkan tillåter inte riskastning) och även skriva det i vigselprogrammet!

om ni gärna vill ha ris så fixa, om ni helst inte vill ha det, så strunta i det!

lipaj skrev 2009-06-21 19:11:38 följande:
    är det brudparet som ska fixa ris?? Vi har fixat allt själv men trdde att riset var frivilligt från gästerna
  • 20090725

nu har vi varit å träffat vår präst i kyrkan, å är SUPER nöjd, vi fick en ung trevlig å possetiv tjej! å allt känndes såååååå rätt....

Ett stort Tack till alla er präster som orkar med alla våra frågor som vi blivande brudpar har och att ni orkar svara på frågorna!

TACK för all hjälp!!!!!!

• 20090725

det kommer vi säga även om vi läser efter prästen...

• 20090725

vi trode oxå det, men vi fick välja sa hon, å vi gillade de andra bättre å då blev det så...

Svar på tråden Fråga prästerna 8