Fråga prästerna 8
Hej!
Ni har säkert svarat på detta 100 gånger innan men jag frågar ändå. När är det som vanligast att man träffar prästen? Vi har inte valt en specifik präst utan tar den som jobbar den helgen...
Tack på förhand!
Hej!
Ni har säkert svarat på detta 100 gånger innan men jag frågar ändå. När är det som vanligast att man träffar prästen? Vi har inte valt en specifik präst utan tar den som jobbar den helgen...
Tack på förhand!
Hej!
Undrar om det finns en "psalmbok" på nätet där man kan titta på de olika psalmerna? Äger själv ingen psalmbok vad jag vet och tänkte ha kollat lite iaf på psalmer innan vi träffar prästen. Vi bor inte där vi ska gifta oss.
Tack! Jo, de har jag skrivit upp men har ingen aning om vilka de är ;-D
Kanske skulle höra med hemförsamlingen om man får låna en psalmbok...?
En fråga du kanske kan svara på nu när du är i Ullared... Vad handlar man där eftersom det tar två shoppingturer/dag i en veckas tid? Har aldrig varit där bara hört talas om att det är billigt...
En annan fråga som kanske är med bröllop Tycker du att det är för sent att öva i kyrkan dagen innan?
Faktiskt!
Var kommer ordet/benämningen komminister ifrån? Varför får man inte benämning präst? Man utbildar sig till en sak och kallas nåt annat... Lite märkligt
Tackar!
Kjell din förklaring var väldigt bra men nu blev den ännu bättre. Präst är någor man är och komminister är nåt man jobbar som