Fråga prästerna 8
![](https://www.brollopstorget.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-smile.gif)
Nu börjar jag bli lite nervös inför lördag! Har totalt förträngt NÄR i vigselakten det är man ska pussas... är det efter ringväxlingen? Eller efter prästen deklarerar att man ingått äktenskap?
Haha, stackarna! Vi har bett vår präst att säga till lite försiktigt när vi ska pussas, men det är skönt att veta ungefär när det kommer så man inte tror att prästen glömt och pussas för tidigt
Tack för svaret!
Så pass! Jag minns att vår präst själv tog upp pussen (bara inte när den skulle komma..) och sa att hon skulle säga till när den kom, så det var inte vårt eget önskemål - även om vi säkert hade frågat om det ändå
Nu är jag gift!
Vi hade en helt underbar dag, vigseln var så otroligt vacker och romantisk och resten av dagen var perfekt!
Vår präst sa inte "Nu kan du kyssa bruden", utan min make tittade på prästen efter ringväxlingen och prästen log och sa "Varsågod". Det tyckte jag var jättefint och det var så himla underbart att få pussa min sprillans nye make!