Fråga prästerna 8
Nina och Rickard skrev 2009-05-27 16:35:52 följande:
Nina och Rickard skrev 2009-05-27 16:35:52 följande:
Piano finns ofta , men inte alltid i kyrkan.Kanske musikern skulle kunna tänka sig att spela på piano om detta finns?
Är du med i något samfund överhuvudtaget? En begravning på en icke medlem kan kosta allt från ca 10.000:- till 40.000:- beroende på vilken församling det gäller och då får man hela den svenska kyrkans begravningsakt.Jag är inte säker på att någon hyr ut till icke medlemmar( uthyrning bestämmer kyrkoherde och/eller kyrkoråd om)detta brukar då gälla konserter eller liknande.
Det är inte alls säkert att en katolsk präst vill/kan/får viga i en luthersk kyrka men jag har för mig att det går att ha en från varje samfund OM kyrkoherden i den valda kyrkan går med på detta(alltså om du väljer att inte bli katolik).
Är det en församling inom svenska kyrkan och någon av er är medlem i sv k:a så kostar det inte ett rött öre
Ironi, min käre vän.
Pastor? Är det en frikyrka eller? Kolla i psalmboken där står ju hela ordningen för vigseln * betyder stå upp.
Jag tyckte du skrev att hon skulle förbi men hon skall alltså upp jämsides med dig i den rätt stora kyrkan, det kommer att gå hur bra som helst. Jag har fyra små kyrkor och en stor på jobbet och har ALDRIG löst folk uppe vid sidan om brudparet(det finns liksom inte golvplats).
Jag var där för en månad sen och skulle faktiskt inte få för mig att köpa tex schampo på Gekås när ÖB tar halva priset men jag tycker det är kul att ta en sväng i butiken någon gång då och då.
Första psalmen efter inledningsmusiken
andra psalmen efter tillkännagivandet
tredje psalmen efter välsignelsen(här kommer vigseltalet också)