Inlägg från: Bluebride |Visa alla inlägg
  • Bluebride

Fråga prästerna 8

Hur lång tid innan ska man helst boka kyrkan?

• Bluebride

nja, denna kyrkan är en lantlig kyrka, men jag vet inte hur poppis den är.

Måste man knäböja? jag har dåliga knän

• Bluebride

undrar om det är ungefär 1000kr när man inte finns med i svenska kyrkan

Om man har gått ur kyrkan, är man inte välkommen i kyrkan då? min kusin har gått ur och han vägrar går in i kyrkan, för han tror väl inte att han får, jag vet inte.

• Bluebride

kan man spela denna på ett pingstbröllop?

• Bluebride

man behöver ju inte sjunga den

Hur går det med cd som in-march istället för orgel?

Kjell Präst skrev 2009-05-28 03:59:56 följande:

Jo, det kan man väl - jag tycker själv mycket om den. Men titeln och första raden lyder ju "Vem tar hand om hösten" och kanske kommer någon att undra varför man spelar den på ett vårbröllop...
  • Bluebride

ja, men låten jag vill använda låter förfärligt på orgel

• Bluebride

just rid över skog vill jag nog helst ha med flöjt, men jag behöver noter till dem, undrar om de finns i någon bok, ngn som vet?

Vem tar hand om hösten - behöver man ju inte spela, killen ska ha sin åsikt också, även om jag inte vill ha med honom i början en liten överraskning.

tågjäntan skrev 2009-05-31 21:26:04 följande:
    bluebrideJag håller med allehanda, det går säkert att spela på piano. På vårt bröllop spelade organisten ingångsmusiken på piano - det var Chicagos You're the Inspiration, och utgångsmusiken på orgel, den traditionella Mendelsohn. SEdan spelade han orgell till psalmerna; som sagt tycker jag att det är maffigare om det finns att så många sjunger till orgel. Det var två solon och en duett där en kompis kompade på piano.
Svar på tråden Fråga prästerna 8