Inlägg från: Irland |Visa alla inlägg
  • Irland

Fråga prästerna 8

Hej,

Jag ska gifta mig i en katolsk kyrka och håller på att försöka skapa ett vigselprogram.
    Jag har väldigt lätt skapat ett program på engelska från siten www.gettingmarried.ie men måste nu översätta allt till svenska med.

är det någon som har en aning om det finns någon site man kan använda sig av för att göra något liknande på svenska?

• Irland

Ja jag har googlat ihjäl mig nu känns det som och kommer ingen vart. Nu får det vara nog för ikväll.

Det mesta är ju citat ur bibeln. Försökte söka lite på bibeln.se men fick inga träffar. : (.

Får försöka imorgon igen. Tack för hjälpen : )

Jeez skrev 2009-06-02 22:49:55 följande:
    Har du googlat på vigselordning +katolska kyrkan eller dylikt?Jag känner inte till någon sida men tänker att det säkert finns färdiggjorda program där ute som man bara kan kopiera och ändra detaljer i...
  • Irland

Hej är det någon som vet vad dessa psalmer är på svenska, jag försöker hitta dem i www.bibeln.se men hittar inte......

The Gloria

the Song of Songs 2:8-10.14.16; 8:6-7

A reading from the first letter of St Paul to the Corinthians

A reading from the holy Gospel according to John

tack på förhand

• Irland

Hittade "The Gloria" - Lovsong

Irland skrev 2009-06-17 22:56:04 följande:
    Hej är det någon som vet vad dessa psalmer är på svenska, jag försöker hitta dem i www.bibeln.se men hittar inte......The Gloriathe Song of Songs 2:8-10.14.16; 8:6-7A reading from the first letter of St Paul to the Corinthians A reading from the holy Gospel according to Johntack på förhand
  • Irland

Passionsblomman och Duchess, tack så hemskt mycket för er hjälp. Har hittat lite verser nu men det här kommer att ta tid känner jag : (. Ska fortsätta imorgon, dags för sägen nu .

Svar på tråden Fråga prästerna 8