Fråga prästerna 8
Fast pussen är ju något man har lagt till själv, det ingår ju inte. Enligt svensk tradition så pussas man på kyrktrappan, så det är ju ingen panik om man skulle glömma.
Fast pussen är ju något man har lagt till själv, det ingår ju inte. Enligt svensk tradition så pussas man på kyrktrappan, så det är ju ingen panik om man skulle glömma.
Åh vad jag blir avis, synd att man bor så långt bort!
Går näbbarna ut före också?
Jag fick plötsligt för mig att de går efter då.
Vart tog Mulle vägen? (Sorry OT)
Tack och lov!
Jag har faktiskt gått och deppat och klagat för min man att du var borta!
Jag undrar en sak.
Känner någon till när, var och hur det gick till när det bestämdes vilka böcker som skulle ingå i bibeln?
Jag har hört att det ägde rum på ett möte år 312 eller liknande, någon som vet något mer?
Och vad hände med de texter som inte kvalade in?
Tack, mycket intressant!
Finns/fanns det texter skrivna av kvinnor också?
Fanns det inte fler samtida med de evangelier som ingår?
Jag fick för mig att det fanns massor med texter.
Kjell Präst skrev 2009-07-12 06:50:46 följande:
Vad bra!
Sparkdräkt verkar vara ok.
Blivande präst skrev 2009-07-13 22:18:35 följande:
Oj, finns det folk som sitter när brudparet kommer?
Jag trodde att man alltid stod upp.
Förr var det nog så att man alltid bjöd med prästen och han (den fanns nog inga kvinnliga då) satt till och med bredvid bruden.
(Detta enligt min 60 år gamla etikettbok. Vi kan nog konstatera att det är mycket ovanligt numera. )
Bjud honom om ni eller er familj har en relation till honom, om ni vill. Det hade i alla fall jag gjort just i och med att ni gifter er på ert sommarställe och sedan även har festen där. (Fast jag skulle inte placera honom bredvid bruden, men någonstans nära eller på honnörsbordet om ni har ett sådant.