Inlägg från: Arwent |Visa alla inlägg
  • Arwent

Fråga prästerna 8

Hej, jag har en fråga.

Vi vill gifta oss i ett kapell som är ett populärt vigselkapell. Kapellet tillhör inte den församling som vi tillhör. Hur går man tillväga då? Ringer man sin hemförsamling eller församlingen som kapellet tillhör? Och från vilken församling kommer prästen?

Mvh
    A

• Arwent
    MulleNuh skrev 2009-06-08 08:02:21 följande:
    Man får väl gifta sig vart man vill?!Jag tillhör en i sthlm, men jag ringde och bokade i luleå. Det var inget konstigt...
    Jaha, så bra. Då ska jag ringa.
  • Arwent

Kjell Präst skrev 2009-06-08 08:14:01 följande:

Försökte svara nyss men blev som vanligt utkastad av antibröllopsgnomen...Normalt är det så att man kontaktar den församling där man vill gifta sig, och de står också för prästen.
    Okej, tack för ditt svar.
  • Arwent

Kjell Präst skrev 2009-07-26 21:09:39 följande:

Här sitter jag på Gekås camping och skriver ett inlägg...Var bara tvungen att säga det
    Dit ska jag i morgon
  • Arwent

Jag vill bara utfärda en varning för alla som planerar att åka dit. Gör inte det! (Inte Kjell då som redan är där)
    Det var den värsta kö jag någonsin sett in till varuhuset.:-0 Vi åkte hem igen, bättre att vänta några veckor tills semestrarna är över så kanske man kan röra sig där inne...

• Arwent

Kjell Präst skrev 2009-07-27 19:08:13 följande:

Vi var där första gången på morgonen, då kunde man gå rätt in. När vi tog lunch hade bautakön Bertil infunnit sig (över en timme för att komma in, sa de i kötelefonen när vi ringde och kollade). Som tur var hade vi fått en stämpel på handen när vi gick ut, så vi kunde gå direkt in på eftermiddagen också...
    Smart drag! Det var då efter lunch som vi kom dit...
  • Arwent
    allehanda skrev 2009-07-31 12:17:59 följande:
    Jag var där för en månad sen och skulle faktiskt inte få för mig att köpa tex schampo på Gekås när ÖB tar halva priset men jag tycker det är kul att ta en sväng i butiken någon gång då och då.
    De lever mycket på sitt rykte om att vara billiga när de i själva verket i inte alltid är det.
Svar på tråden Fråga prästerna 8