Fråga prästerna 8
Jag har för mig att minst en av er måste vara medlemmar i svenska kyrkan, annars får man inte vigas där.
Jag har för mig att minst en av er måste vara medlemmar i svenska kyrkan, annars får man inte vigas där.
Ang det där med knäböjning så sa vår präst att det inte är många som gör det längre och att man får själv välja om man vill eller inte. Jag blev lättad över det eftersom jag har problem med mitt knä..
Jag har sjungit på oerhört många bröllop och varit som gäst på 5-6 bröllop och det är nog ett av alla de brudpar som knäböjt.. KAnske det beror på var man bor då?
Kjell Präst skrev 2009-06-08 17:28:34 följande:
Jag hade gärna knäböjt om det inte hade varit för att jag blev påkörd i höstas och knappt kan sitta på huk eller sätta mig ner på golvet än.. Än mindre knäböja då..
Sen tycker jag inte att knäböjningen gör hela vigseln - och då är jag ändå troende.. Men som sagt, jag har stundtals fruktansvärt ont i mitt knä så jag kan verkligen inte.
Vår präst sa ingenting om knäböjning, han sa att vi själva fick välja om vi vill ha det eller inte..
Pitebrud 090801 skrev 2009-06-09 08:14:43 följande:
Jag sjöng med hur mycket som helst i psalmerna.. Mina föräldrar hörde det enda till första raden.. Skulle kännas konstigt att inte sjunga med!
14e november skrev 2009-06-16 22:08:53 följande: