Inlägg från: Fjällbruttan |Visa alla inlägg
  • Fjällbruttan

Fråga prästerna 8

Jaha... den ovetande fjällbon blir då rakst nyfiken
    Vem är den nya biskopen??

Fönstertips...ha i lite sköljmedel i vattnet, gör rutorna så blanka så...,även jag använder tidningspapper när jag putsar rutorna på kaminen Är suveränt mot sot!

• Fjällbruttan

Hallå!1
    jag har just pratat med vår vigselpräst som glatt godkände våra val av vigselpsalmer, har tyckte de var utmärkta val,
    så Kjell, ta åt dig äran och njut

vilka det blev??? tadaaaaaa.... 84 och 411 så klart

Dessutom ärdet bokat tid för vigselsamtal den 23 juni ( vi gifter oss 4 juli) och han kommer hem hit till oss för att se hur trädgården ser ut! Vi ska gifta oss ute i vår trädgård

Så nu ska jag baka lite bullar och hoppas han går med på att vi får ha en skoter (en gammal Ockelboo 300) att knäböja vid...snyggt övertäckt med ett vackert sammetstyg som är avtagbart. Sedan när vi är man och hustru skall skotern kunna startas och "gubben" ska köra iväg med mig bakpå
    Utgångsmarsch?? Ockelboo 300 såklart
    Varför?? För att älskling jobbar som pistvakt...sen 25 år tillbaka

Tror du vi får göra så Kjell??

• Fjällbruttan

Vad det jag grubblade över också, tack för dina synpunkter!
    Var därför vi planerade att täcka över den, vill inte alls att den ska uppfattas som något altare, var mer praktiskt att det fanns en låg dyna vi kunde knäböja på.

Altare får prästen själv bestämma om han vill ha ett litet bord eller hur han vill göra, skotern skulle mer bli altar-ringen...

Ja, vi är lite orginella
    Men skotern är en del av vårt liv faktiskt... Vr dotter Saga åkte 65 mil i pulka förra vintern efter våra skotrar, vi är ute så fort vi är lediga. Och så är Mattias fjällräddare dessutom så skoter, uteliv och fjällen, det är vi

• Fjällbruttan

Tack för dagens skratt
    Innebär att jag kommer att leva lite längre!

Kjell Präst skrev 2009-06-11 10:44:00 följande:

Personligen tror jag det var denna lilla visa hon läste med sakralt tonfall:Bä bä svarta getvar det du som sket?Nä, nä, kära kungDet var Martin Ljung
  • Fjällbruttan

Då borde de dra på smibanden i alla fall

Yesh I do skrev 2009-06-11 11:23:07 följande:

oooh, den kanske man kan översätta till tyska och läsa för släkten från Österrike precis efter att prästen läst en bibeltext på svenska De är redan nu lite purkna över att vi inte vigs i Österrike....Kjell Präst skrev 2009-06-11 10:44:00 följande:
  • Fjällbruttan

Ha det så bra på lägret Kjell och se till att komma hem med nya krafter.. då måste ju kunna hantera ala bridezillas härinne

• Fjällbruttan

Bella Notte skrev 2009-06-18 23:24:59 följande:

Menar du att riset lockar till sig råttor...och gör att fåglarna skiter?Men, det är ju okey att kasta fågelfrö? OCH alla dessa "sockerfrön". Lockar inte det till sig minst lika många råttor o fåglar?
    Lite OT, men såpbubblor kan ni ju ha
    vi har det för vi gifter oss hemma i trädgården och vill inte ha råttor och fåglar som äter här och sen skiter överallt...

Förstår kyrkorna, tänk på att de kan ha flera vigslar per dag, tänk dig rismängderna då..
  • Fjällbruttan

Välkommen hem Kjell

Det sög att du inte var här

Vi fick ha skotern som "altarring" (du vet jag är ju den galna bridezillan från Lappland...)var helt ok eftesom vi ville ha den övertäckt, när vigsel är över får vi busa sa våran präst
    Hade ett jättebra samtal så nu hoppas jag bara att alla ber om fint väder på lördag!

Våra näbbar går förhoppningsvis före oss in... vi har ju en vild liten tjej med egen vilja, snart två år, så jag hoppas hennes storasystrar får med henne, annars får pappa bära henne

• Fjällbruttan

Hej Kjell

Nu är jag en mycket lycklig fru och vill bara tacka för de utmärkta rekomendationerna att ha psalm 411 och 84
    De var jättefina och vi hade en underbar dag i vår trädgård, och hela gästskaran var med och sjöng med trubaduren i psalmerna, det var mäktigt!!

Tack än en gång

Det är tur att du finns här och hjälper oss!
    Nu ska vi på lekmånad, som min man säger
    Vi tar våra tre barn och far på husvagnssemester till dalarna

Kramar från Fjället!

• Fjällbruttan

Ett litet tips eftersom ni ska vara ute, tryck upp ett litet blad med de psalmer ni ska ha, så slipper ni krångla med psalmböcker.
    Så gjorde vi, där vi också skrev vigselförättarens namn och solister och trubadurens namn, alla tyckte det var jättetrevligt.
    Inboxa om du vill ha en mall.

Har ni nån som är van att spela tror inte jag att det är några problem med psalmerna, vi hade 84 och 411 efter rekomendation av Kjell, och de var jättefina och lät vackert med gitarr!

Lycka till

källerudd skrev 2009-07-23 10:05:09 följande:
    På tal om det här med vigsel utomhus och musik. Måste man välja psalmer el kan vi välja "vanlig" musik? Kommer troligtvis ha en solist som sjunger en el två sånger...räknas det in i det där vanliga 3 psalmerna el är det utöver??
  • Fjällbruttan

Hmmm... du skulle då int fått hålla i min vigsel, då hade jag inte blivit gift
    Men du kan ju bli "bikttant" till all som gift sig och tycker att karl är lite off efter bröllopet.. eller som jag som är så trött just nu så det känns som jag aldrig orkar vakna...och är ensam hemma med lilla vild och mannen kommer hem till en sur-fru... stackarn...

passionsblomman skrev 2009-07-24 10:55:55 följande:
    Hihi, du skulle bli bortvald av en massa brudpar..."om det ska stå en annan så snygg kvinna i vitt därframme så är inte jag MED" kommer brudarna att säga.
  • Fjällbruttan

Hmmm... har shoppingdjävulen tagit dig??
    Eller försöker du leda oss andra ur fördärvet??

Ja... lite avundsjuk blir jag ju, det enda jag shopppade var en verktygslåda på Claes Ohlsson på vår semester...

411 och 84 är bäst!!
    Kjell Präst skrev 2009-07-26 21:09:39 följande:

Här sitter jag på Gekås camping och skriver ett inlägg...Var bara tvungen att säga det
  • Fjällbruttan

Min man var lite glad över regnet i dalarna på vår semester så han fick TVÅ halvdagar på Claes Ohlsson... andra dagen satt de två äldsta kvar i bilen och kollade på dvd... de vägrade följa med in
    Kjell Präst skrev 2009-07-27 13:38:06 följande:
    När det gäller Gekås har shoppingdjävulen absolut tagit tag i mig, vi åker hit en vecka varje år...det finns ju så grymt mycket bra grejer...
  • Fjällbruttan

Helt OT, men hur bor ni där? En vecka i Stuga eller husvagn eller?? Hur rymmer ni allt när ni ska hem??
    Vänta... kom ju på det, har frugan åkeri och egen lastbil med sig??

*Nyfiken*

• Fjällbruttan

En till fråga Kjell...
    Har du fått denna reaktion nån gång??

• Fjällbruttan

oki... vi har just kollat på en karta..
    Det får bli 4 veckors semester nästa år!
    Vi ska på Ullared, på Vallarnas friluftsteater och Liseberg...

Fast mannen vill inte till Ullared, så jag får väl gulla lite med honom
    Han morrar lite just nu över mina idéer coh förklarar att det är som dollarstore fast med timslånga köer...
    Jag tror honom inte

Nu hävdar han att hans fd. svärmor bodde på parkeringen i en husvagn, ställde sig i kö kl 7 för att komma in kl 10...
    Jag får nog gå dit själv....

Svar på tråden Fråga prästerna 8