Fråga prästerna 8
Men Kjell Präst - jobbade inte du tidigt imorse? Sitter du här på fritiden också?
Men Kjell Präst - jobbade inte du tidigt imorse? Sitter du här på fritiden också?
Helt klart underlättande!
Blivande präst skrev 2009-07-13 22:18:35 följande:
Om någora vet att man ska stå brukar resten av folket följa med upp ganksa snabbt Det blir ett jäkla buller precis som dörrana öppnas och sen kommer kamera-smattret!
Oj, när du säger det så har jag nog varit med om det tror jag... och nattvard. Det kändes en aning mysko måste jag säga.
Kjell Präst skrev 2009-07-16 13:45:19 följande:
Jag kan inte annat än nynna första stroferna ur psalm 333 bara för att du skrev ut första raden Ofta sjungen i min församling från förr.
Kjell Präst skrev 2009-07-30 06:42:48 följande:
Så brukar min sambo också säga
Det händer att vi svänger förbi när vi ändå passerar och vi brukar därför aldrig handla ett helt års förbrukning av saker... det är väl kanske först då som det faktiskt märks att schampoo är en 5 billigare per flaska. Inte om man bara köper 3 flaskor.
nope, det är ju semester och dåligt väder
Har man hängt med länge och väl om man inte behöver prästerna till att svara i präst-tråden?
Det är ju tur att vi lär oss nått längs vägen
Går det inte att få tag på på bibblan då?
Jag säger inget om hur väl den fungerar som vigelpsalm men för mig är den en konfa-psalm.
För kärlekens skull skrev 2009-08-07 07:57:22 följande:
Denna typ av frågor stöer sig verkligen präster på. Det är inte lämpligt eftersom vigseln är en GUDstjänst och den firas i kyrkan för att GUD ska välsigna äktenskapet och då är det väl inte mer än rätt att det pratar om snubben. Att sen tonvikten ligger på brudparet som vigs - det tror jag är underförstått.
Jag är ju inte helt hundra på vad du menar med mer eftersom det är grundtanken att kvinnan lämnar bort av fadern till en ny man - som en ägodel som byter ägare. Kvinnan byter försörjare och får då en ny "herre" - typ. Jag illar inte fenomenet som du säkert förstår och jag har därför inte tagit reda på mer om det än så.