• Mamli

    Behöver ett råd, har gjort egna inbjudningskort men är osäker

    Eftersom vi ska ha ett enkelt men fint bröllop och lägga pengar på en rejäl fest, så sa vi att vi lägger bara pengar på fina inbjudningskort. skickade efter några från calligraphen och fasta för 3st.
    Den ena sa jag att jag betalar aldrig 20kr för nåt så enkelt så jag köpte saker och tänkte göra dem själv.

    Orange tjockt papper, med bredare orange bummulsband över, och på de bandet en cerise smalt sidenband. Men limmet gick igenom banden! så jag klistrade på en orange baksida för att täcka dem. Skulle sen klistra på ett vitt papper på framsidan, underbanden med text på.

    Jag ÄLSKAR färgerna, och de är så fint! Men limmet gjorde att korten blev lite böjda, även kanterna är inte fina. jag har klippt själv så de två oranga sidorna blev inte exakt lika stora och är rädd att de bara ser dumt ut.

    Hur ska jag göra? Borde vi köpa nåt av de andra 2?
    Eller ska man skicka ut kort som man gjort själv men kan se lite slarviga ut?

    Har ju ändå suttit och gjort dom som jag vill...och färgerna..underbara...men de känns sådär.....

  • Svar på tråden Behöver ett råd, har gjort egna inbjudningskort men är osäker
  • Mamli

    Lägger upp en bild i galleriet, framsida, sidan och baksida.
    man ser ju att de blir ojämt på de vita pappret med

  • Mamli

    yns ju inte...på baksidan var de lite "bubbligt"

  • Mamli

    Nu har jag ju redan köpt lim och gjort alla kort, för provkortet blev fint.

    Så jag vill inte göra om allt och lägga 800kr på egna kort när jag kan köpa fina nya för 1000kr...
    Jag tycker de är jätte fina, men de är skarvar och så som gör att jag blir ledsen..har försökt rätta till de men de kan ju inte bli mindre nu.

  • Mamli

    åh..kanske bara borde köpa fina kort.
    Syns att jag suttit och gjort dessa bara...hade ju kunnat ha dem till nåt känns de som. ska ju skicka ut info paper med men de här kortet liknar ju inte alls de andra inbjudningskortet.. får väl slänga dem... Har fått ut fina bordsplaceringskort iaf, orange vikta enkla som jag ska fästa vitt papper på med deras namn

  • Mamli

    tack, vad gulligt av er
    Synd att inte fotot visade hur kanterna var. Men va sjutton..
    Jag får visa dem för mamma också och höra vad hon tycker
    Ingen ska få veta om de så vi ska skicka ut dem ganska tidigt så vill ju gärna kunna bestämma mig nu.
    8mån innan ska de nog iväg

  • Mamli

    Ja korten är gjorda. Fick hem tre st nya idag från calligraphen. Är 2st som jag tycker om.

    Ett med lite genomskinglig grönt "fodral" Med hål i på mitten före våra namn som kommer stå vågrätt. Så drar man ut de och texten är på var sin sida om namnen. Funderar faktiskt på att ta de,m tror de kostade 9kr.och färgen passar vårt färgtema.
    Det enda är väl att de verkar lite "billigt" lite sladdrigt och sådär...

  • Mamli

    vänta..jag kan ta kort och lägga upp så får ni säga vad ni tycker

  • Mamli



    Det till vänster är ett man vecklar ut. Hoppas de syns att de är små figurer på varje sida,varannan höger varannat vänster. Kommer stå lite text på varje "sida"

    Högst upop är de gröna lite genomskingliga namnen kommer stå där de är hål och texten på sidan.

    Längst ner till höger är ett vitt kuvert med hål i för namnen, man drar ut brevet i snöret och texten kommer stå på baksidan.

  • Mamli

    de står mellan de man vecklar ut och den gröna.
    Det skiljer 130kr på dem så de är ingen prisskillnad.

    Det jag funderar på är om man skickar efter det gröna, så ska ju namnen stå i mitten.

    Om jag skriver våra namn för st och sen resten av texten så är jag rädd att de tror att de ska vara så, men de måste ju veta vad vi heter för att de ska kunna stå så.

  • Mamli

    det blir de gröna

    Tack alla för bra svar. Nu ska jag bara lista ut hur jag ska skriva så de blir våra namn där de ska vara och inte i inbjudningstexten.

Svar på tråden Behöver ett råd, har gjort egna inbjudningskort men är osäker