• Piggelinlover

Festlokal runtom mjölby/boxholm/ linköping?

beror lite på vad den får kosta....
    men du har ju bla.
    -gula paveljongen(ingen anning om kostnad)
    -brunnebyhallen (tror lokalhyran ligger på ett par tusen...)

fick tyvärr totalt hjärnsläpp nu bara för det..

• Piggelinlover
    liljegrenhansson skrev 2009-05-19 17:56:25 följande:
    jag vet ju knappt vad en normal lokal kostar, men vi hade väl kanske tänkt runt 2000 som högst i våran budget...
    Brunneby tror jag tar 2000:- i lokalhyra, det är stor och härlig lokal, dock lite tråkigt med rör i taket, men det går ju att snygga till.....
  • Piggelinlover
    Piggelinlover skrev 2009-05-19 17:59:34 följande:
    Brunneby tror jag tar 2000:- i lokalhyra, det är stor och härlig lokal, dock lite tråkigt med rör i taket, men det går ju att snygga till.....
    dock ligger ju brunneby mot borensbergshållet till...
  • Piggelinlover

hum...svårt
    vi kommer ju ta maten från resaturangen väggivägg och då ingår ju tallrikarna till maten...(399:-/kuvert+ hyra av vinglas då vi tar egen alkohol)
    Sedan tillkommer hyra på vinglas, 3:-/kuvert, assiett till tårta, 3:-/kuvert..... och då är även lokalen gratis...

• Piggelinlover
    Piggelinlover skrev 2009-05-19 18:22:29 följande:
    hum...svårtvi kommer ju ta maten från resaturangen väggivägg och då ingår ju tallrikarna till maten...(399:-/kuvert+ hyra av vinglas då vi tar egen alkohol)Sedan tillkommer hyra på vinglas, 3:-/kuvert, assiett till tårta, 3:-/kuvert..... och då är även lokalen gratis...
    bord och stolar finns där, och vi får låna dukar och candelarbrar oxå..
  • Piggelinlover
    liljegrenhansson skrev 2009-05-19 18:26:49 följande:
    ska ni va vid brunneby? eller förstod jag fel nu? så om man tar maten från resaturangen intill så behöver man inte betala något för själva lokalen, fattade jag det rätt då?
    japp vi ska vara där... kommer vigas i kyrkan och 150 meter därifrån ligger festlokalen, perfekt!!!

japp det stämmet, lokalhyran blir 0:- om man tar maten från restaurangen,de har väldigt fin mat (och väldigt god, var och provsmakade föra veckan=)...) och de står för serveringspersonal....
    men om man tar egen alkohol så måste man ha egen serveringspersonal för drycken, då deras personal inte för röra flaskorna....
    vi kommer att ge ca 16644:- för 38 personer, 10 övrig personal(fotograf bnad mm), kaffe, assiett vinglas och sånna saker.......
  • Piggelinlover
    liljegrenhansson skrev 2009-05-20 15:46:56 följande:
    Oj, 16000 va lite väl saftigt för våran del.. det skulle täcka upp över halva våran budget... men det kosta 2000 att hyra endast lokalen? utan porslin och sånt? hmm...
    oki...

ja tror den kostar det, är inte helt hundra...
    men ring till resturang bettina och be att få prata med ellen, hon sköter bokningarna..
Svar på tråden Festlokal runtom mjölby/boxholm/ linköping?