Inlägg från: Miss Moneypenny |Visa alla inlägg
  • Miss Moneypenny

Filitheyo

Nyss hemkommen från Fili! Helt fantastiskt och grattis till ditt val :) Vi bodde i Deluxe bungalow nummer 18. Den var super och man såg vattnet från altanen. Vi fick gå runt och kolla lite på stugorna innan vi checkade in och fick välja den vi tyckte var finast så det kan jag rekommendera! Vissa av superior-villorna ligger lite sämre till så be att få ett så lågt nummer som möjligt, annars finns det risk att ni hamnar på den lite sämre sidan av ön.

Vi bodde i vattenbungalow sista kvällen bara för att prova på och det var ganska coolt men deluxebungalowen var mycket mysigare måste jag säga och sen var det så mysigt att ha stranden utanför och sina egna solstolar där.

Vi tog halvpension och vill absolut rekommendera att ni INTE uppgraderar till AI. Det är inte värt det alls! Det kostar 60 dollar per person och dag att uppgradera och då är det massa restriktioner och massa grejer som inte ingår. Tex ingår bara husets vin och det går knappt att dricka. Däremot har de en underbar vinlista med massa goda viner som inte ingår i AI. En sak till är att med AI får man lunchbuffe i huvudrestaurangen och då missar man den helt fantastiska Sunset-restaurangen som har helt GRYM mat med jättefina upplägg som ser ut som värsta michelinkrog-grejerna! Vi åt lunch där varje dag, drack dyra viner från vinlistan, tog flera pina coladas varje dag och vi kom nästan aldrig upp i 60 dollar per person.

Jag kan också rekommendera "honeymoon excursion" till Hamza Island. Det låter lite cheezy så klart men det var faktiskt en häftig känsla att vara helt ensamma på en öde robinson-ö och springa naken på stranden och dricka champagne, haha..

Oj, det blev långt det här.. Säg till om du har fler frågor eller vill se bilder!

• Miss Moneypenny

Jag har några bilder i galleriet. Kan lägga upp några till också!

Hawaiiii skrev 2009-07-04 21:53:54 följande:
    Jag skrev ett inlägg i den andra "maildiverna-tråden" innan jag läst det här. Jag fick ju svar på nästan alla mina frågor! Tack! Bilder vill jag jättegärna se!
  • Miss Moneypenny

De har ett eget reningsverk på ön och det finns vatten i flaskor att köpa. Det vattnet är jättegott verkligen men det kostar 3 dollar för en liter. Vi vågade inte dricka ur kranen, men det kanske man kan göra. Det smakade i alla fall inte konstigt när man borstade tänderna i det.

Inga problem med magarna alls, maten var som sagt jättebra. De odlar dessutom egna grönsaker och frukt på ön som de sedan använder i maten.
    Vi tog visserligen dukoral (vaccin mot turistdiarré) innan så jag vet inte om det var därför.

Hawaiiii skrev 2009-07-08 09:52:59 följande:
    Åh vad kul! Ja, jag är helt övertygad om att vi kommer få det bra! Såå glad att vi vågade satsa på något annat än Kuredu.Ni som varit där på HP och AI, hur är det med vattnet? Det ingår inte som jag förstått.. och någon sa att man kunde dricka ut kranen, men det känns ju som att be om magsjuka. Hur gick det med magarna förresten?
Svar på tråden Filitheyo