Inlägg från: Kajsalisan |Visa alla inlägg
  • Kajsalisan

Vad gör jag nu?? (långt)

Blev så himla besviken på min sambo igår. Vi har nämligen i stället för bröllopspresenter önskat oss bidrag till bröllopsresan. Vi hade planerat att åka lite längre och lyxigare i december för att verkligen fira. Nu "sket" det sig så att vi har fått beräknad nedkomst i mitten av december vilket är jätteroligt och vi är superglada.

Därför tänkte jag att vi kanske ska passa på att ta en vecka i sommar så det känns som en bröllopsresa. Spar vi resan kommer det ta iaf 2år innan vi kommer iväg någonstans, vilket för mig, känns som förlång tid ifrån bröllopet för att riktigt klassas "bröllopsresa".

Min sambo jobbar som lärare och har sommarlov 7 veckor, sen har han tagit timmanställning på systemet, jag ska jobba i sommar men har 13 dagars semester att ta ut. Dvs. enligt mig finns det tid att få ihop en vecka utomlands tillsammans.
    Men NEJ. Min sambo tycker visst att det är det sämsta förslaget någonsin. Han kan möjligtvis tänka sig 2-3 dagar på en herrgård i Sverige. Så, citat: "Jag kan spela golf och du ligga på spa". Va faan! Det betyder att vi inte ens ska umgås. Och få bidrag från närmre 100 pers för att åka så känns heeelt jättedumt. Har tittat på massa fina all inclusive alternativ och långweekends till Nice eller Barcelona allt totalsågas med att "vi har inte tid" och "hur ska vi betala räkningarna?" I och med att båda har jobb, ok jag har inte en heltid men han har ett extra. + semester och själva resan är gratis! Förstår inte hans problem alls.

Känns så himla tråkigt när jag fått "ge upp" (fel ordval kanske) en galen möhippa, klänningen jag ville ha (får inte plats i den på bröllopet) och ingen champange på bröllopet. Så som toppen på verket blir det visst ingen resa heller. Vad ska jag göra??

• Svar på tråden Vad gör jag nu?? (långt)
  • Kajsalisan

Nej, har nog varit otydlig, tänkte vi skulle ta en sista minuten någonstans efter bröllopet. Ett Allinclusive hotell så slipper man, om man vill, betala någonting på plats. Poängen är ju att rå om varandra.. Inte shoppa eller åka på 15 olika utflykter. Så ser inte heller hans problem med att vi inte har råd.

Tack för allt gulligt ni skrivit. Känns skönt.
    Passionsblomman: Helt klart huvudet på spiken! Är precis så jag känner..

• Kajsalisan

Alltså anledningen att jag vill åka i sommar är att vi får barn i december. Då det var tänkt att vi skulle åka på resa. Och i november, som han kan tänka sig åka istället har jag flygförbud på de flesta bolag.. =(

ElMac skrev 2009-05-22 16:28:15 följande:
    Jag förstår inte heller.. Varför skulle ni ha mindre råd att åka i sommar än i december? Däremot kan jag förstå honom ifall han redan hade planerat att ha lite sommarsemester och planerat att ha de lediga dagarna hemmavid.. själv är jag inte heller den som så gärna åkert bort på sommaren - enda tiden på året som de är varmt och behagligt här. (försöker bara se saker från hans sida;)) Hoppas det löser sig iaf och att han kan förstå hur mycket det betyder för dig om ni kan åka bort en stund tillsammans :)
  • Kajsalisan

Anledingen att jag vill åka nu är ju för att vi ska passa på att unna oss och rå om varandra innan barnet kommer. Känns inte som det blir samma tid till det efter. Kan vara ett fint minne att se tillbaka på framöver..

älskarlivet skrev 2009-05-22 17:40:53 följande:
    Kan ni inte åka nästa sommar då? Eller till våren? Ta med babyn? Behöver ju inte gå 2 år innan ni kan åka någonstans med barnet..
  • Kajsalisan

Tack gumman!! Ja, jag hoppas också det. Är väldigt direkt med vad jag tycker och känner. Men då låser han sig istället och ska hålla på å vara (ursäkta uttrycket) "brudig".. Tjura å hålla på. Blir tokig, istället för att sitta och resonera som två vuxna och komma fram till något som passar båda.
    Morr

passionsblomman skrev 2009-05-22 17:33:53 följande:
    Jag skickar dig en bamsekram i cyberspace! *KRAAAAM*Jag vet så himla väl hur det känns och hur ensam man känner sig när man inte når fram till den man ju mest av alla vill möta, hjärta till hjärta.Ni fixar det, bara ni får prata ut i lugn och ro. det tror jag!
  • Kajsalisan

Tack! Ska ha det som argument! "Följer inte du med så lånar jag en annan karl, Det du!" hihihi..

MysanX skrev 2009-05-22 22:03:56 följande:
    Du kan få låna min karl. Han åker gladeligen till Barcelona och shoppar
  • Kajsalisan

Nej jag förstår inte alls argumentet att vi inte har råd med räkningarna om man åker i sommar! Är ju ni vi har råd. 2,5 jobb och gratis resa + en vecka där man (om man åker all inclusive) inte behöver betala något. Vilket vi fått göra om vi stannat hemma!

Känns som den manliga envisheten har slagit rot i hans lilla skalle.

• Kajsalisan

Kan meddela att han, efter att jag låtit honom funderat på saken ett par veckor bokat två veckor i Grekland på ett jättemysigt hotell i slutet av augusti!! Helt på egen hand, och har dessutom lovat att planera var bröllopsnatten skall vara.

Vet ju varför jag valt honom.. Han fattar oftast rätt beslut till slut!

• Kajsalisan

Japp vi ska njuuuuta! Skrattade gott åt månadsbrevet om att få till beachkroppen på en månad.. för mej är det kört denna sommaren. Känns riktigt gott att magen får puta ut över bikinin utan att känna skuld för eventuella pizzor och godispåsar som slunkit ner..

Passionsblomman.. funderar faktiskt redan på vad som kan vara lämpligt?! HAHAHAHA..

TAck alla för ert stöd!

Svar på tråden Vad gör jag nu?? (långt)