• Igia

Uppsalabrudar - del 4

Jag hade lite kontakt med botan för vårt bröllop. Det finns inget kök där så man behöver hyra allt. Kommer inte ihåg hur det var med bord och stol faktiskt. Man kunde vara rätt många där. Typ 100 tror jag det var.

Du har ju Vasasalen uppe på slottet. www.ilalina.se Dyrt men säkert jättefint. Det finns en del lokaler lite utanför oxå som det inte är allt för krångligt att ta sig in från sen.

Stabby prästgård: www.stabbygarden.se/uthyrning/fest.html

Granebergsparken: www.ubss.nu

Vill ni ordna själva eller köpa helt koncept?

Finns ju även en festvåning ovanför fyrisbiografen: www.fyrisbiografen.com/ Kan man viga sig i en av salongerna om man vill

Norrlands nation tror jag det är man får hyra och kanske även någon annan. Men då är det helt koncept som gäller.

Lite att kolla på iaf...

• Igia

Tror hon finns geijersgatan, Sigrids blommor och blad. Men du kanske hittade henne på kartan...

Det bästa är att gå in och fråga för att få pris och sånt. Det brukar vara svårt att säga beroende på blommor...

kaif skrev 2009-06-04 15:17:20 följande:
    tack för blomtips. Synd att inte Sigrids blommor hade en hemsida. På Bellis står det inget om brudbuketter
  • Igia

Vad roligt det lät! Coolt att vara på Victoria. Känner ni nån som jobbar där eller kan vem som helst få "boka"?

brud2009 skrev 2009-06-08 00:24:09 följande:
    Då har man blivit hippad! Blev hämtad på lördagsmorgonen vid 8-tiden, fick en lista på grejer som skulle packas ner sen bar det av till brandstation Victoria. Fick där med full mundering (även syrgastuber och mask, masken var täckt så jag såg ingenting) göra vissa övningar så som att rädda en familj ur en rökfylld lgh samt att krypa igenom en labyrint på tre våningar. Fick även köra brandbil och skylift. Allt var verkligen skitkul. Efter det fick jag byta om till inte allt för snygga kläder och vi gav oss av till en dansstudio där vi alla skulle dansa, hur kul som helst! Sen vidare, det blev lite stressigt så lunch fick bli mc mat i bilen. Nästa stopp va i en musikstudio där jag fick "sjunga" in en sång (de hade svensexa samma dag för sambon, han fick sjunga in samma sång, undrar vad det blir av detta) efter blev det duschning och ombyte till partykläder. Åkte sen hem till en av tjejerna och åt en helt underbar buffé och snackade massor som bara tjejer gör Jag blev fixad i håret samt sminkad. Kvällen avslutades på flustret och halv 5 på morgonen stupade jag i säng efter en helt fantastisk dag med mina underbara vänner
  • Igia

Vad jobbigt med tandvärk Sobeit. Hoppas att de löser det snabbt så gör det iaf bara lite ont efter det sen

• Igia

Skönt. Du lever i din egna lilla värld just nu då?

Sobeit skrev 2009-06-09 20:33:21 följande:
    Tack för omtanken!De drog tanden och nu känns det betydligt bättre i munnen. Och med ett förråd av ipren och alvedon så blir smärtan betydligt mindre.
  • Igia

Är det någon här som har tips på ett tryckeri som man kan skicka in ett festprogram för tryck till?

• Igia

Det finns rätt många som jobbar så tror jag. Sen kanske man inte kan få samma beh samtidigt, men att man byter sen.

Hawaiiii skrev 2009-06-10 09:36:10 följande:
    Är det någon som känner till ett spa i uppsala-området som gör behandlingar för 2 personer samtidigt? Skulle vara skönt att gå tillsammans med mannen innan bröllopet och bli bortskämda :)
  • Igia

Hmm, vi tänkte oxå det först men nu vet jag inte om jag orkar det... Hoppas på att våran toastmaster vill göra festprogrammet

Sobeit skrev 2009-06-10 12:37:11 följande:
    Kan tyvärr inte hjälpa till med det. Vi skriver ut det själva. =)
  • Igia

Fyrishov har tyvärr inte SPA längre om de inte öppnat ett nytt igen nyligen.

Gizza:
    Jag har varit i kontakt med Hammarskog men kommer inte riktigt ihåg. De var snabba att svar på mail så prova den vägen. Det jag vet är att man måste köpa hela paketet av de. runt 70-100pers tror jag att det var.
    Som FAME säger så kanske ni kan ordna med en buss eller nåt för de som vill. Kan ju ha anmälan på den oxå så ni vet om någon kommer att åka. De har inte övernattning på Hammarskog då?

F A M E skrev 2009-06-11 09:23:48 följande:

kolla fyrishov dem kanske gör något sånt.
  • Igia

Nu har jag gjort örhängen och hårdekoration som jag tänkte ha på bröllopet....

Vi får se om det passar till klänningen och vad frisören säger

Svar på tråden Uppsalabrudar - del 4