• Sobeit

Uppsalabrudar - del 4

Det går bra. Vi ligger fortfarande ruskigt bra till. Nästan så man väntar på att ngt ska hända. Fast det har det ju visserligen gjort oxå. Forden vår brakade 2 mil norr om Umeå i fredags. Så det blev bärgning till en fordverkstad i Umeå och lånebil så vi tog oss upp till Skellefteå och hem igen i måndags. Har fått en prisuppgift för reparationen av bilen. Ca 35 000 :-. Känns inte så himla kul!

Kram

Greta 1980 skrev 2009-06-03 15:51:39 följande:

Ja, nu är det nära.Har bara en timme kvar på jobbet och sedan är jag ledig tors-månWIEEE!Börjar kännas i magen.Men allt är ju ändå klart så går mest och myser och packar lite och så.Skönt att slippa stirra runt och stressa i slutet.Ja, lite stressar jag kanske... Hör väl till?!Hur går det själv?Kram
  • Sobeit

Om 5 veckor är detta min första dag som FRU Isaksson. =) Oj, vad jag längtar nu!

Idag ska följande göras:
    - gästernas presentation ska skrivas klart och skickas till toastmadamen som gör festprogrammet
    - omslaget till festprogram ska skrivas ut med gästernas namn på
    - vigselprogramen ska skrivas ut och monteras

Sedan ska jag någonstanns oxå få tid att planetar en vuxen buxbom som jag fått av svärm,or nu när hon ändrar i sin trädgård. Undrar just hur många timmar som finns på dygnet?

• Sobeit

Igår kväll satt jag och vek och monterade våra vigselprogram. Idag har jag tänkt göra klart omslagen till festprogrammet. Har dock 2-3 st kvar att skriva ut. Vi skriver gästernas namn på omslaget så det blir som ett placeringskort oxå.

Men hua, vilken tandvärk jag har. På något sätt har min sista kvarvarande visdomstand pruckit lodrätt rakt av. Svullet och ont! Hade iallafall tur så jag fick en tandläkartid till i eftermiddag. Hoppas nu bara att de drar den på en gång. Den är så trasig så t o m lilla oskolade jag ser att det inte går att laga. :-S

• Sobeit

Tack för omtanken!

De drog tanden och nu känns det betydligt bättre i munnen. Och med ett förråd av ipren och alvedon så blir smärtan betydligt mindre.

Igia skrev 2009-06-09 13:14:27 följande:
    Vad jobbigt med tandvärk Sobeit. Hoppas att de löser det snabbt så gör det iaf bara lite ont efter det sen
  • Sobeit

haha ... så kan man oxå uttrycka det.

Igia skrev 2009-06-09 20:58:25 följande:
    Skönt. Du lever i din egna lilla värld just nu då?
  • Sobeit

Kan tyvärr inte hjälpa till med det. Vi skriver ut det själva. =)

Igia skrev 2009-06-09 22:32:56 följande:
    Är det någon här som har tips på ett tryckeri som man kan skicka in ett festprogram för tryck till?
  • Sobeit

Ja, alltså vi skriver bara ut själva omslaget själva. Resten av programmet gör toastmadammerna och skriver ut det med. Så jag menade bara att vi inte lämnar in det någonstanns för utskrift. =)

Glömde skriva att de monterar ihop häftena oxå. =)

Igia skrev 2009-06-10 13:08:55 följande:
    Hmm, vi tänkte oxå det först men nu vet jag inte om jag orkar det... Hoppas på att våran toastmaster vill göra festprogrammet
  • Sobeit

ha ha ha

Ja, på den fronten har vi tur osm har mina föräldrar. Annars hade vi haft barnen med på bröllopsnatyten oxå. hihi

Svärmor kommer att ha barnen typ tis/ons - fredag i veckan vi gifter oss, så det blir lite lugnare sista dagen iallafall. hehe

F A M E skrev 2009-06-11 13:04:37 följande:

AHHH vilka fina bilder, tur att vi strax är där. Ska bli så skönt, börjar bli lite trött på allt planering och oförstående föräldrar som inte fattar att vi behöver lite hjälp med barnvakt för att ro hem detta utan sönderstressad brudpar.
  • Sobeit

Måste man träffa sin kantor? Jag har talat med honom per telefon och skickat över noter på vår ingångsmusik som han var lite osäker på. Han tyckte sen att det räckte med att vi stämde av en tid innan per telefon.

• Sobeit

Nu har vi bokat vår bröllopsresa. Det blev en vecka i Alcúdia på Mallorca. Avresa den 31/7 och åker hem igen en vecka senare. Med 3 barn. hihi

Svar på tråden Uppsalabrudar - del 4