• F A M E

Uppsalabrudar - del 4

Nu har vi träffat prästen och gått igenom hur de skall gå till i kyrkan. Säger som du brud2009, ovant att öva på löftena så där bara.

Allt är ganska klart, förutom serveringspersonal och 1 sak till. Ni som har barn och i mindre str, vad gör ni med dem när ni fotograferas?? Och ska dem åka med er till kyrkan dvs vara hemma under era förberdelser??

Något vi fick och tänka på kan jag säga. Hade helt glömt bort mina små juvler som sover söt i sina sängar nu. Känns vrål pinsamt.

• F A M E

Min tjej kommer hem till mig för att börja redan kl 07 på morgonen. Då fotograferingen är 11 dvs 1 timme innan vigseln.

Men de där löser jag senare idag, nu ska jag gå och sova.

• F A M E

Vi var också till ikea för at thandla flera knoppa lakan, dock så kan inte vi vänta tills V34 =(.

Får fixa de på annat sätt via något av de andra varuhusen.

• F A M E

Såg på ikeas hemsidan nu att dem ev skulle komma in på Onsdag denna vecka ca 200st. Gissa om jag är där då =) har bara några saker kvar att fixa sen är vi så gott som färdiga.

Om man räknar bort med de stora utgifterna som kommer strax.

• F A M E

Vad roligt för dig sobeit.

Idag har vi rensat och rensat bland gamla skräp och grejor och i trädgården. Bäst att passa på nu inför bröllopet, enklare att motivera sambon till att kasta alla onödiga saker =)

Lite kvar att fixa innan de stora hela är färdigt.

Ska sätta oss för att skriva ut vigsel och festprogramet. Imorgon skall vi prata med bagaren om tårtan samt ringa fotografen.

• F A M E

Lycka till nu imorgon, skall tänka på er under eran stora dag.

Ska åka in till centrala Uppsala och jaga hårspänne till min frisyr. Någon som har ett bra tips på vart man kan köpa sånt.

Vet att de finns glitter, men de borde finnas flera.

• F A M E

Nej inga som jag är ute efter, hittade de jag skulle på glitter och lite till =)

Idag så beställde vi våran tårta på fågelsången idag också. Trodde dem inte hade en bra tårtställning för bakelser för så sa dem när vi pratade sist via telefon. Men nu fick vi prata med chefbagaren och han fixade allt åt hos. Så super trevlig person, ställde massor av frågor vi inte hade tänk på osv.

• F A M E

Ingen klänning då hade jag dött, hur vågar du de.
    Säger som övriga kolla runt på olika bageri. Vi har en kille som sitter uppe i ett träd & tjej står nedan för och typ ropar.

Mois81 skrev 2009-07-13 20:21:08 följande:
    Nu börjar ja bli nervös och stressad..... ca 2,5 vecka kvar och ja har ingen klänning =/ Mina nerver ligger utan på.. Tjejer ja behöver er hjälp... vart i den här stan hittar man en rolig Caketopper ?
  • F A M E

De har alltid flytit på allting så himla bra tills nu. Snar så avblåser jag vårat bröllop, orkar inte med jobbiga människor.

Trodde vi hade allt klart med våran serverings personal, men nu vill dem inte alls. Skit 2,5 vecka kvar varför just nu.

Min blivande svärmor vägrar prata med mig om bröllopet utan tar de bara med sin son. ahhhhhaaa jag ger upp snart, de här är inge roligt längre.

• F A M E

Nejdå ni skall ju resa utomlands den dagen, vi håller på fortfarande att letar med ljus och lykta. Har några på G men vi får se hur de går. Men jag ska gifta mig INGET kan stoppa mig hehee.

Men tack för styrkekramen den behöver man i dessa lägen.

Sobeit skrev 2009-07-16 12:16:47 följande:
    jag skickar alla styrkekramar jag bara kan. Synd att vi inte är hemma, då hade vi gladeligen hjälpt till med serveringen. =)F A M E skrev 2009-07-14 21:58:04 följande:
    [/citat]
    Sobeit skrev 2009-07-16 12:18:03 följande:
    [citat]
    F A M E:Rent tekniskt är vi visserligen ännu hemma, emn vi ska vara incheckade på Arlanda senast 15 så det blir lite svårt med tiden. =)
  • F A M E

JAG har anlitat henne, min beställning kommer hon att göra i alla fall. Fick mail av henne om detta faktiskt. Jag tycker de är riktigt synd om henne som fick konkursätta sin dröm tyvärr.

Prova att be henne maila henne då? Så vidare hon inte har hört något ifrån henne.

monkay skrev 2009-07-16 12:20:36 följande:
    Är det ngn som har hört ngt om Flower4U? Läste i UNT i dag under kungörelser att Flower4U gått i konkurs... Ngn som vet? Vill inte säga ngt till min kompis som ska anlita henne förrän jag vet helt säkert.Men hur många företag heter Flower4U? Ifall det stämmer, kommer hon ändå göra de buketter som är beställda?Fick lite ont i magen när jag läste
  • F A M E

Jag är inte nervös, bara lite trött på allt tjafsande hit och dit.

Sambons mamma ringde igår och frågade hur de gick för oss, de är ju en ganska stor grej med att gifta sig. NÄHÄ menar hon de, trodde dem skulle kunna hjälpa oss lite med att bara använda huvudet. Tänk vad barnvakt är bra att ha och för att underlätta för oss. Men nej de måste vi boka långt innan vi behöver. *suck*

usch vad jag gnäller, nu ska jag städa vidare i huset.

• F A M E

Nu har vi fått de klart med serveringspersonalen, jag hoppas att detta håller nu de siata 11 dagar som är kvar. Så jag slipper en massa tjafs hit och dit nu.

Nu ska jag bara fixa de sista med våran buffe, så att allt blir klart där idag. Sambon är på väg till Åland för att bunkra lite öl med en kompis idag. Så idag blir de nog en lugn dag hemma hos oss.

• F A M E

Ingen aning, jag har hittat mina på loppisar 200:-st, samt låna ifrån ex farmor & bekanta.

Ekobrud1 skrev 2009-07-26 20:30:13 följande:
    Hej!Jag undrar om någon har tips på var man kan hyra dukar till hyfsat pris. Har fått ett erbjudande om att hyra dukar av vår cateringfirma för 20 kr/person, dvs 120 kr för en duk till ett sexpersoners-bord. Tycker det känns lite dyrt...Undrar därför var ni hyr/hyrt dukar, och vad det kostar?
  • F A M E

Nu har mina nerver kommit, men de beror nog på att vi massor att göra på så kort tid idag. Men de ska bli så skönt att äntligen de stora dagen strax är här.

• F A M E

Tack, nu är jag äntligen fru... och är så nöjd över min dag och den rusade iväg alldeles förfort. Men oj vad folk tyckte de var lyckat =)

• F A M E

Mois81

Sänder dig all min lycka idag, njut speciellt av kyrkan för de gick så tock snabbt för oss.

Den känsla jag kände att bara stå där inför alla när vi vänder oss om är helt obeskrivlig.

• F A M E
    Höstbröllop2009 skrev 2009-08-04 21:12:48 följande:
    Hej! Vi ska gifta oss i Dalby kyrka den 3 oktober. Har ett litet och hemligt bröllop för endast närmaste familjen. Nu börjar det närma sig med stormsteg och jag börjar få lite panik över allt sm inte är klart än. Har hela tiden tyckt att det är så lång tid kvar och ingen stress eftersom vi har så få gäster men det är ju ändå en hel del som måste bokas. Jag vänder mig därför till er nu för tips! Ser att de flesta av er redan har hunnit gifta sig. Det jag skulle vilja ha tips om just nu är framförallt vilken fotograf ni har använt/ska använda er av (och om ni är nöjda med denna)? Vi vill ha någon som är med oss innan, under och precis efter vigseln och gärna någon som tar fina spontana bilder, detaljbilder etc. Har ni någon att rekommendera?
    Kan tyvärr inte hjälpa dig på denna post, då vi hade en bekant till oss som fotade.
  • F A M E

Men titta bland dem första trådarna vi har, där finns de lite flera förslag på olika fotografer i Uppsala.

Länkarna till dessa trådar finns i våran topic.

Svar på tråden Uppsalabrudar - del 4