Inlägg från: Red Scarlet |Visa alla inlägg
  • Red Scarlet

Hur ser ert schema för bröllopsdagen ut?

Hmm..

07.30 Hos frisören för håruppsättning + smink
    10.00 Min väninna hämtar brudbuketten + hårblommor
    12.00 Klar hos frisören, hem igen och på med klänning och smycken. Skålar mer lite skumpa med väninnorna. Under tiden ska förhoppningsvis fästmannen hinna bli redo på annat håll.
    13.30 Åker iväg i taxin till kyrkan.
    13.45 1.5tims fotografering i närheten av kyrkan, NU får jag se min blivande make för första gången på vår bröllopsdag!
    15.45 Vigsel i kyrkan.
    16.30 Såpbubblor/riskastning på kyrktrappen, ta lite foton med familj och släkt.
    16.45 Åker iväg i fordonet som fixats till oss. Gästerna skjutsas till Värdshuset under tiden.
    17.15 Välkomstskål på Värdshuset och mingel.
    ca 17.30-18.00 Trerätters middag på Värdshuset.
    ca 21.00 Första dansen med brudparet.
    21.10 Slänger buketten!
    21.15 Festen kan börja! DJ och dansgolv!
    01.00 Festen slutar och Värdshuset stänger. Vi får gå hem och sova.

Typ så HOPPAS jag att vår dag/kväll blir..det idealiska scenariot hehe. Jag tror att det är bra att ha ganska goda marginaler för vissa saker, jag hatar att stressa och så mycket som möjligt bör vara förberett innan för man kommer att vara så virrig i vilket fall samma dag.

• Red Scarlet
    Taha skrev 2009-05-22 17:06:39 följande:
    Red Scarlet, stänger er lokal ett? Jag tänkte på att ni har räknat med tre timmar för en trerätters middag. Har ni räknat med tal och sång? Hur ser er middag ut?
    Japp den stänger ett, så det blir inte fest hela natten. Alltså vi räknar med att börja äta SENAST kl 18 och det kommer antagligen inte att bli så jättemycket tal och spex. Kanske några enstaka sånger men eftersom det bara är förrätt, varmrätt och tårta tycker jag att tre timmar är ganska högt räknat. Jag tycker att det är jobbigt att sitta till bords hela kvällen och vi har sagt det till gästerna också, att vi inte vill ha en 5-6tims sittning.. men vi får väl se.. verkar det orimligt?? :-0
  • Red Scarlet

Hmm jag skulle räknat på en halvtimme till att få på sig klänningen, just så man slipper stressa och råkar ut för en olycka eller något..

Varför är det bara jag här som har FYRA OCH EN HALV TIMME hos frisören? Det är hon som räknade på det... gah.. jag hade gärna börjat min dag kl 10.. men den börjar vid typ 06...

• Red Scarlet
    brud2009 skrev 2009-05-23 20:55:10 följande:
    Hur har era frisörer sagt till er, ska ni tvätta håret samma dag el. dagen innan?
    Jag ska få mitt hår lockat på bröllopsdagen och det lockas inte lätt så jag får en läggningsvätska av frisören som jag ska ha i håret kvällen innan och föntorka håret. Frisören sa att jag kunde tvätta håret dagen innan ifall det var viktigt för mig att ha ett väldigt nytvättat hår och ifall håret blev fett fort.. det blir mitt hår så jag tvättar det dagen innan. Men helst ska håret inte tvättas på 2-3dagar om man ska göra en uppsättning för att det ska vara lättast för frisören.
Svar på tråden Hur ser ert schema för bröllopsdagen ut?