• MTTM

En vecka i Sverige... vart skull ni åka?

Vi gifter oss i oktober och har tänkt åka på en "minibröllopsresa" innan den "riktiga" resan till våren. Skulle vilja åka till något mysigt ställe i Sverige och stanna ca fyra, fem dagar. Gärna ett spa och mycket gärna god mat! Några tips? Ett plus är också om det inte är jättedyrt, med tanke på att vi vill lägga lite mer pengar på den riktiga resan till våren istället.

• Svar på tråden En vecka i Sverige... vart skull ni åka?
  • matildaochniklas

Jag är svag för dalarna och skulle själv gärna åka på en romantisk helg dit :)

• Annie998

Åk ner till österlen och bo i Kivik eller simrishamn. Där är helt underbart!

• Linda Louise

Någon natt på spat Smögens Havsbad & sen mys & nöje i Göteborg.

• källnatös

Österlen, Ven, Kullahalvön e otroligt vacker! Ängelholm med sina underbara stränder!

• passionsblomman

Då skulle jag och min sambo ta med oss vår son och åka tillbaka till Hotell Tylösand och äta gott på de olika restaurangerna, bada i haet och vara i SPA-avdelningen för allt vad vi var värda. Det gjorde vi i somras och min son pratar om de dagarna HELA tiden och vill åka dit igen.

De har sommarpaketserbjudanden, så att man kan vara tex 4 dagar till ett paketpris.

• passionsblomman

ELLER så skulle jag dra ända upp till midnattssolen och uppleva svensk sommarnatt som de som aldrig gjort det ens kan fatta..

• Hawaiiii

Visby! Skönt att slippa alla turister, Visby är fantastiskt mysigt även på hösten och vintern. Kroppshälsan har ett spa som ser mysigt ut.

Göteborg! Bo på Elite Plaza(Swea Hof har riktigt bra mat) och ta en lyxdag på Hagabadet. Ganska dyrt, men ett par dar räcker kanske? ofta har Elite 50% rabatt på rummen om man kollar på deras sida ibland.

Utanför Sverige men inte dyrare... Tallinn! Var där i våras och blev glatt överraskad. Färjan är ju trots allt en färja, men väl iland är det hur mysigt som helst i stadskärnan. En massa gamla fina hus och jättemysiga restauranger.

• Hawaiiii

Och så har vi ju Norrland förstås... som jag förstod det skulle ni åka i oktober?

Abisko, Riksgränsen och Narvik är fantastiskt vackert. Man behöver inga lyxhotell här, bara en vedeldad bastu och ett trevligt vandrarhem

Hotell Storforsen, som ligger precis vid storforsen har fina rum med jacuzzi där ni kan sitta och bubbla och titta ut över en av eusropas största forsar. Väldigt mäktigt!

• MV85

Öland hade jag satsat på... Underbara sandstränder, god mat, kultur och ett lugn jag aldrig upplevt någon annan stans

• passionsblomman

Men GUD vad korkad jag är! OKTOBER! då finns det ju ingen midnattssol...

Men Norrland är vackert då med!

Tylösand vill jag nog vara på om sommaren...

Svar på tråden En vecka i Sverige... vart skull ni åka?