Kallor i brudbuketten
Tjoho,
Finns det någon som har haft eller tänker ha en brudbukett med kallor? Funderar på vita kallor, har någon tips på bilder samt någon koll på vad de kan tänkas kosta per styck vore jag jätttetacksam!
Tack!
Tjoho,
Finns det någon som har haft eller tänker ha en brudbukett med kallor? Funderar på vita kallor, har någon tips på bilder samt någon koll på vad de kan tänkas kosta per styck vore jag jätttetacksam!
Tack!
Jag kommer att ha 5 mellanstora vita kallor med ett rosa satinband runt. Priset beror vart i sverige du bor och när du ska ha buketten. Min bukett är räknat till 50kr/kalla.
Bilder på kallabuketter har du många i bt-galleriet
Priset på kallor beror alldeles på vad för storlek/längd det är du tänkt dig och vad dagspriset är.
Du lär behöva förbeställa dem hos floristen då det inte är en blommma som självklart finns varje dag hos grossisterna.
Det finns Kallor i ett prisspann mellan 45-160 kronor för att visa på hur många olika storlekar det finns.
De kan vara mellan 25cm och över metern långa.
Jag kommer ha 6 st gammelrosafärgade kallor. Tärnan kommer ha 3 st istället. Priset skulle ligga mellan 600-800:-
Jag kommer ha vita kallor samt mörklila i mitten, lite likande en bukett som finns i mitt galleri fast där har buketten oranga i mitten istället. Ska ha samma tyg runt skjälkarna som jag har i brudklänningen! Priset har jag inte kollat upp än, inte heller bestämt mig för antalet kallor. Har också för mig att det finns kallor som är både hellila men också vita och lila i mitten... Vet inte vad jag ska ha.
jag hade svarta callor, var väldigt nöjd med det valet- de är superfina blommor. betalade 50 kr st för dom. Här kan du se snygga calla buketter
images.google.se/images&hl=sv&q=calla+bouquet&btnG=S%C3%B6k
nu gifter vi oss skrev 2009-05-24 13:11:14 följande:
Hej jag ska ha rosa kallor.Hade en sån tur när jag skulle beställa min bucket,dom hade en tävling så man kunde vinna en bucket för 2000kr och jag vannnnnnnnn.jippppppi så GLAD.
jag ska ha kallor. ska beställas senare
men jag sa inte att det gällde bröllop för DÅ stiger priset...
jag ska också ha kallor i min bukett.
Hade först tänkt ha mörklila men då fick jag veta att dem var näst intill svarta.
Fint kanske men ingen färg jag vill ha =)
har du kikat på
www.bernzonsblommor.nu/brollopsgalleri.asp
den som e mitten har jag beställt fast med lila rosor =)
Skitsnack!
Om de måste beställa hem en särskild bomma åt dig, kommer de med allra största sannolikhet tvingas betala ett högre pris än vanligt-så går det nämligen till, då blommor säljs på något som heter "omvänd auktion"
DÄRFÖR är det så gott som alltid dyrare blommor i en brudbukett än i en "vanlig", då floristens eget inköpspris ofta kan bli det dubbla eller trippla.
Däremot är det många som inte ritkgt har hjärta att ta ut samma påslag på blommorna då, för man tycker synd om bruden och känner det lite pinsamt att det blir dyrt.
Så många blomsteraffärer gör i själva verket en mycket sämre affär på brudblommor än andra.
i SYNNERHET sett till all tid man lägger ner innan denna specialbeställning är färdiglevererad.
Jag skulle aldrig ta extrabetalt för att det heter "brud" i beställningen. Ändå kan en specialbeställd ros som till vardags i butiken ligger på säg 25 kr mycket väl hamna på 45 när den måste förbokas. De som tjänar på detta är ODLARNA, då de vet att varan är på"måste ha för annars blir bruden vansinnig nivå"
min spaning av kallorna har resulterat i detta
så det är så!!!
gick på interflora och sa att jag vill ha 3 st STORA kallor och lite blad och 1 stor til min tärna och sa att jag ville binda min brudbukett själv fick då priset ca 600 :- ev. lite mer men max 800:- ok bra pris kan man tycka iförhållande till trad. bukett.
gick sedan på 2 andra butiker och fick till svar att kallorna beställs hem och kommer kosta mellan 40 -120 kr beroende på strl.
120 + 120 + 120 + 120 = 480 :- och "lite gräs " på det blir INTE mellan 6-800 :-
då är det inte skitsnack för min del...
Det låter som att de i den första butiken missat delen där du säger att du ska binda själv. för det där är ett ca pris inkl arbete.
Sedan kan de ju iofs ha dyrare blommor än de andra överlag.
Jag skulle säga att riktigt stora kallor kan dra iväg uppemot 150-165 kr/st. Då blir priset med gräs ca 550-710 kr .
det är alltså inte alls säkert att det är din bruduppgift i det hela som gör priset, utan faktiskt själva priset i butikerna och vad an räknar med att det kan komma att bli för slutpris.