Skitsnack!
Om de måste beställa hem en särskild bomma åt dig, kommer de med allra största sannolikhet tvingas betala ett högre pris än vanligt-så går det nämligen till, då blommor säljs på något som heter "omvänd auktion"
DÄRFÖR är det så gott som alltid dyrare blommor i en brudbukett än i en "vanlig", då floristens eget inköpspris ofta kan bli det dubbla eller trippla.
Däremot är det många som inte ritkgt har hjärta att ta ut samma påslag på blommorna då, för man tycker synd om bruden och känner det lite pinsamt att det blir dyrt.
Så många blomsteraffärer gör i själva verket en mycket sämre affär på brudblommor än andra.
i SYNNERHET sett till all tid man lägger ner innan denna specialbeställning är färdiglevererad.
Jag skulle aldrig ta extrabetalt för att det heter "brud" i beställningen. Ändå kan en specialbeställd ros som till vardags i butiken ligger på säg 25 kr mycket väl hamna på 45 när den måste förbokas. De som tjänar på detta är ODLARNA, då de vet att varan är på"måste ha för annars blir bruden vansinnig nivå"
thildamy skrev 2009-05-26 19:58:46 följande:
jag ska ha kallor. ska beställas senaremen jag sa inte att det gällde bröllop för DÅ stiger priset...