Inlägg från: Linadesign |Visa alla inlägg
  • Linadesign

Turkost färgtema?!

Vi ska ha turkos och silver (och vitt) som färgtema. Jag älskar turkos, så det var ett naturligt val för mig. Våra inbjudningskort finns i galleriet. I övrigt har jag tänkt såhär: Dukningen blir vita dukar med en turkos löpare som jag ska sy av organzatyg. Servetterna har jag hittat snygga silvriga med vitt medaljongmönster. Vita blockljus med turkosa eller silvriga band knutet runt. Festhäfte i turkost papper (samma som inbjudan). Blomvasar blir genomskinliga i glas från IKEA. Vita stolsöverdrag med turkosa organzaband. MEN vi har valt att gå ifrån färgtemat i blommorna. För som passionsblomman skriver så är det svårt att hitta turkosa blommor. Därför har jag valt rosa blommor. Cericerosa + ljusrosa blandat tror jag det blir. Jag tycker detta matchar bra till turkos, så mig stör det inte alls att jag inte kan ha turkost in i minsta detalj på bröllopet! Kanske kommer jag ha ett band runt buketten i turkos eller silver.

• Linadesign

...glömde skriva att min systers tärnklänning ska mamma sy i ett jättevackert sidentyg i turkos.
    Mannen ska ha svart + silvergråa kläder.

Svar på tråden Turkost färgtema?!