Vi ska också ha trukost.
Vitt/svart turkost/silver.
Är vår absoluta favoritfärg så den var självklar, men inte lätt!
Precis som passionsblomman skrev, den finns i tusen nyanser och inga riktiga blommor är i turkost, men
I vår dukning kommer vi inte att ha något turkost, tycker att det slär sig mot det gröna som kommer finnas i våra blomsterdekorationer.
Min ena tärna har köpt en klänning helt i "turkost" men tror att det är mer åt det blå hållet, min andra tärna ska sy upp en svart klänning med brett band i midjan där hon ska försöka hitta samma nyans som den andra tärnan.
Min 2b kommmer att ha pastrong i ett turkost tyg mer åt det gröna hållet, jag har ett halsband där stenen i vissa lägen skiftar turkost/blått/grönt.
Så en liten djävul sitter på min högra axel och uttalar sig om att det kommer att skära sig, men jag är egentligen inte orolig ju fler nyanser man har destå finare ihop, tycker jag när man tittar på bilder där man färgkodat.
Sedan kommer vi att ha turkosa handdukar till toaletterna,
blåturkosa filtar att hänga på utemöblerna utifall att det blir kyligt på kvällen.
Jag blev jättesugen på att hitta någon turkos fjäril att ha i min bukett kommer nämligen bara att ha vita rosor och liljor.
Så, efter många om och men, så har vi turkost och turkost i alla nyanser, skulle nog få krupp annars =)