• ElMac

byta förnamn?!

Jag kommer byta tilltalsnamn då jag gifter mig. Har alltid tyckt bättre om mitt andranamn än tilltalsnamnet så nu ska jag göra slag i saken. Dock, är det samma sak för mig - systers dotter har det som tilltalsnamn, men å andra sidan var det ju syrran som började med att sno "mitt" namn (som från en början var farmors andranamn..) Hur som helst, dels så vet min familj att jag tycker väldigt mycket om detta namn och jag har frågat systers dotter om det skulle vara ok för henne om jag bytte tilltalsnamn och hon tyckte bara att det skulle vara kul (hade inte gjort det om det inte hade känts okej för henne).

Om du tycker om namnet Ella så tror jag att du skulle kunna känna att det är du så småningom. Eller hur känner din sambo? Iaf för mig är det av ganska stor betydelse om han tycker det är ett okej namn på mig - samtidigt som jag vet att jag kommer fortsätta kallas mitt gamla tilltalsnamn av honom och min familj (därav gör det inte heller så mycket att jag får samma tilltalsnamn som systers dotter).

Vad jag vill säga är bara att jag inte tycker att du ska få kalla fötter för namnbytet pga att namnet finns i släkten och att din mamma inte tycker om namnet. Sjutton, de finns väl många namn omkring en som man inte tycker är fina? Alla kan inte tycka lika ;)

Blabla bla.. hur kunde bara ett glas rött göra mig så surrig? :) Lycka till iaf!

Svar på tråden byta förnamn?!